کد خبر: 21687 A

برترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ معرفی شدند

برترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ معرفی شدند

فیلم سینمایی "سوپرمن" به کارگردانی ریچارد دانر و بازی کریستوفر ریو فقید به عنوان برترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما برگزیده شد.

ایران آرت: در نظرسنجی موسسه ویرجین میدیا از هزار شهروند بزرگسال بریتانیایی برای انتخاب برترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما، «سوپرمن» محصول 1978 در حالی در صدر فهرست ایستاد که رقیبانی قدر چون «بتمن»، «اسپایدرمن» و «آیرون-من» پیش رو داشت. جین هکمن در این فیلم کلاسیک نقش ضدقهرمانی به لکس لوتر را بازی کرده و مارلون براندو هم ایفاگر نقش قهرمان داستان است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، «سوپرمن» که با بودجه 55 میلیون دلاری تولید شده بود، در اکران جهانی بیش از 300 میلیون دلار فروخت و زمینه را برای تولید انبوه دنباله‌ها و دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی فراهم کرد. نکته جالب درباره نظرسنجی تازه ویرجین میدیا اینکه از هر 10 بریتانیایی چهار نفر آرزوی ابرقهرمان بودن دارد و این یعنی بیش از 25 میلیون نفر از جمعیت این سرزمین دوست دارند ابرقهرمان بودن را تجربه کنند.

دومین فیلم محبوب سینمادوستان در این فهرست «شوالیه تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان و بازی کریستین بیل در نقش بتمن است. هیث لجر فقید برای بازی در نقش جوکر در این فیلم تحسین‌شده برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد. «ددپول» که به تازگی به جمع ابرقهرمانان سینما پیوسته در رده سوم قرار دارد و «بتمن» تیم برتن و «اسپایدرمن» سم ریمی هم به ترتیب روی پله‌های چهارم و پنجم نشسته‌اند.

از دیگر نتایج نظرسنجی موسسه ویرجین میدیا از هزار شهروند بزرگسال بریتانیایی می‌توان به علاقه مردان به «سوپرمن» و زنان به «واندروومن» یا همان «زن شگفت‌انگیز» اشاره کرد. نامرئی شدن محبوب‌ترین قدرتی است که مردم دوست دارند داشته باشند و به ترتیب پس از آن قدرت پرواز، توانایی سفر در زمان و درمان‌پذیر بودن قرار گرفته‌اند. 30 درصد پوشیدن شنل را دوست دارند و 44 درصد هم می‌خواهند هویت خود را با پوشیدن نقاب پنهان کنند.

مجموعه «انتقام‌جویان»، «نگهبانان کهکشان»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، «مردان ایکس»، «آیرون-من»، «بتمن آغاز می‌کند»، «سوپرمن2»، «زن شگفت‌انگیز»، «ولوورین»، «آیرون-من2»، «مردان ایکس: کلاس اول»، «بازگشت بتمن»، «ثور»، «ثور: رگناروک» و «مردان ایکس2» هم به ترتیب در رده‌های پنج تا 20 این فهرست ایستاده‌اند.

ددپول سوپرمن بتمن شوالیه تاریکی ریچارد دانر کریستوفر ریو
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    عالی هست من واقعا از فیلم های ابر قهرمانی خوشم میاد
    😘😘😘😃😃🤗💋

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین