کد خبر: 21649 A

خالق زیبایی‌های "تایتانیک" درگذشت

خالق زیبایی‌های "تایتانیک" درگذشت

مایکل فورد طراح دکور بریتانیایی که دکوراتوری فیلم "تایتانیک" را انجام داده بود در ۹۰ سالگی درگذشت.

ایران آرت: مایکل فورد دکوراتور برنده اسکار که دکوراتور فیلم‌هایی چون «جنگ ستارگان»، «جیمز باند» و «ایندیانا جونز» بود، درگذشت. وی ۹۰ سال داشت.  

به گزارش مهر، این هنرمند در طول دوران کاری‌اش موفق به کسب ۲ جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه شد که اولی در سال ۱۹۸۲ برای فیلم «مهاجمان صندوق گمشده» از مجموعه «ایندیانا جونز» و دومی در سال ۱۹۹۸ برای «تایتانیک» بود. وی همچنین نامزدی اسکار را برای طراحی صحنه ۲ فیلم از مجموعه فیلم‌های‌ «جنگ ستارگان» یعنی «امپراتوری ضربه می‌زند» و «بازگشت جدای» کسب کرده بود.

این دکوراتور متولد بریتانیا بود و کارش را از دهه ۱۹۶۰ آغاز کرده بود. وی در دهه ۱۹۷۰ در کمدی‌هایی چون «افسانه آلف گارنت» کار کرد و در دهه ۱۹۸۰ در فیلم‌هایی چون «مجوز کشتن» صحنه‌آرایی کرد و سال ۱۹۹۵ برای سومین بار دکوراتوری فیلمی از مجموعه «جیمز باند» یعنی «چشم طلایی» را انجام داد. آخرین فیلمی که وی طراحی آن را انجام داد سال ۱۹۹۹ و فیلم عملی تخیلی «فرمانده گروه پرواز» بود.

پیتر لامونت طراح تولید که برای «تایتانیک» اسکار برده بود از درگذشت مایکل فورد ابراز تاسف و از وی به عنوان دوست و همکاری یاد کرد که در تولید هفت فیلم با او همراهی کرده بود.

وی گفت: وقتی ما در حال کار برای فیلم «تایتانیک» بودیم تهیه کننده فیلم به من گفت از طراحی صحنه خیلی نگران است و من به او اطمینان دادم که نگران نباشد چون مایکل مثل یک آرایش دهنده گل است و در زمینه کاری یکی از افرادی است که می‌تواند خیلی مقتصدانه بهترین کار را انجام دهد و با بودجه‌ای که می‌دانستیم چقدر است بهترین نتیجه را بگیرد. سه ماه بعد وی تایید کرد که حق با من بود و آرایش دهنده گل تنها فردی بود که می‌توانست چیزی را که ما می‌خواستیم خلق کند و بودجه زیاد هم بیاورد.

لامونت اضافه کرد: او یک هنرمند و دکوراتور بسیار با استعداد بود. هرگز ندیدم سر کار حتی یک فیوز هم بسوزاند. او یک جنتلمن واقعی بود.

تایتانیک مایکل فورد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین