کد خبر: 21545 A

مجوز اکران فیلم جنجالی صادر شد

مجوز اکران فیلم جنجالی صادر شد

"دیگر سوی باد" در میان پنج فیلمی بود که نتفلیکس از نمایش‌شان در جشنواره فیلم کن 2018 جلوگیری کرد.

ایران آرت: نتفلیکس که چند هفته پیش از نمایش آخرین ساخته اورسن ولز در جشنواره فیلم کن ممانعت کرده بود، از اکران «دیگر سوی باد» در سالن‌های سینما، همزمان با پخش آنلاین این فیلم خبر داده است. فرانک مارشال که به عنوان مدیر تولید این پروژه سینمایی در جریان فیلمبرداری اصلی (1976-1970) حضور داشت به عنوان اولین نفر در توییترش این خبر را منتشر کرده است.

به گزارش آی سینما، بیش از هزار حلقه نگاتیو فیلم تا مارس 2017 در سوله‌ای واقع در پاریس نگه‌داری می‌شد، تا آن‌که نتفلیکس امتیاز آن را خریداری کرد و با تامین هزینه‌های مرمت و تکمیل این پروژه ناتمام، آخرین ساخته ولز را سال‌ها بعد از مرگ فیلمساز فقید به سرانجام رساند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با نشریه ایندی وایر اعلام کرده «دیگر سوی باد» (The Other Side of the Wind) به صورت گسترده در سالن‌های سینما نمایش داده خواهد شد اما جزییات این طرح فعلا در دست برنامه‌ریزی است. حق پخش جهانی این فیلم تماما متعلق به نتفلیکس است.    

«دیگر سوی باد» در میان پنج فیلمی بود که نتفلیکس از نمایش‌شان در جشنواره فیلم کن 2018 جلوگیری کرد. این اقدام در واکنش به تصمیم جشنواره مبنی بر حذف فیلم‌های این کمپانی از رقابت در بخش مسابقه صورت گرفت. قوانین پخش تولیدات سینمایی در فرانسه، نمایش آنلاین فیلم‌ها را تا سه سال بعد از اکران ممنوع کرده است. به این ترتیب با رویکرد نتفلیکس که محصولاتش را فقط روی سرویس آنلاین پخش می‌کند و پخش سینمایی ندارد، در تعارض است.

پیش از افتتاحیه جشنواره کن، کوچک‌ترین فرزند ولز به نام بئاتریس از تد ساراندوس مدیر نتفلیکس درخواست کرده بود فیلم پدرش را در کن اکران کند: ‌«اجازه بدهید اثر پدرم فیلمی باشد که میان نتفلیکس و کن پیوند برقرار کند.»

جشنواره فیلم کن نتفلکیس اورسن ولز دیگر سوی باد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین