کد خبر: 21373 A

روایت آنجلینا جولی از تلخی‌های زندگی پروانه

روایت آنجلینا جولی از تلخی‌های زندگی پروانه

"نان‌آور" به کارگردانی نورا توامی تازه‌ترین تجربه آنجلینا جولی به عنوان تهیه‌کننده است.

ایران آرت: "آنها اول پدرم را کشتند"، اولین تجربه کارگردانی آنجلینا جولی درباره تاثیر جنگ بر یک دختر جوان در کامبوج بود. حالا او تهیه‌کننده فیلمی است که در افغانستان اتفاق می‌افتد. او در مراسم افتتاحیه این فیلم گفت:"در بعضی کشورهای جهان دختر بودن دشوارتر است".

"نان‌آور" ساخته نورا توامی، فیلمسازی ایرلندی، انیمیشنی است که کارگردان و تهیه‌کنندگان آن زن هستند. این انیمیشن از کتاب پرفروش نویسنده کانادایی دبورا الیس اقتباس شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در این فیلم سارا چودری، بازیگر نوجوان کانادایی صداپیشه (دوبلور) پروانه، دختری ۱۱ ساله‌ای است که در سال ۲۰۱۱ زیر سلطه طالبان بزرگ می‌شود.

main_select_bwact001_seq_003_sc025.output_.0108_copy_-_h_2017__

وقتی پدرش پروانه اشتباهی دستگیر می‌شود، او برای نجات مادر و خواهرانش از گرسنگی لباس پسرانه به تن می‌کند و خودش را پسر جا می‌زند، چرا که زنان بدون همراه مردی از خانواده نمی‌توانند از خانه بیرون شوند.

با آن که این داستانی برای کودکان است اما جزئیات زندگی در زمان حکومت طالبان در افغانستان را پنهان نمی‌کند از جمله این که چه اتفاقی برای زنی می‌افتاد که بدون برقع در خیابان دیده می‌شد.

 

این فیلم بعد از این که در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو برای اولین بار نمایش داده شد، در سال جاری نامزد بهترین انیمیشن اسکار شد.

04-12

آنجلینا جولی، تهیه‌کننده اجرایی آن از جوانان و نوجوانانی که در این جشنواره شرکت کرده بودند خواست که "بیشتر اهل مدارا باشند" و "با افرادی که پیشینه‌های متفاوتی دارند و در محله شان زندگی می‌کنند، آشنا شوند". او گفت: "تنوع بخش فوق‌العاده دنیای ماست."

توامی قبل از این که از توامی خواسته شود فیلم "نان‌آور" را بسازد، برای دو فیلم انیمیشن دیگر (آهنگ دریا و راز کیلز) نامزد اسکار شده بود.

او می‌گوید: "شما داستان‌های زیادی شبیه این را در پرده سینما نمی‌بینید، به خصوص با انیمیشن و شیوه نویسندگی دبورا الیس. او زبان را به خاطر کودکان خیلی ساده نمی‌کند، حقیقت‌ را می‌نویسد و داستان‌هایش بر اساس تجاربش در اردوگاه‌های پناهجویان در پاکستان در زمان طالبان است."

"نان‌آور" روز جمعه (۲۵ مه) در بریتانیا اکران شد.

آنجلینا جولی نان آور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین