کد خبر: 21200 A

جزئیات جیمز باند بعدی اعلام شد / همکاری کریگ و بویل

جزئیات جیمز باند بعدی اعلام شد / همکاری کریگ و بویل

تولید پروژه جدید جیمز باند زمستان سال جاری استارت خواهد خورد.

ایران آرت: پس از سال‌ها شایعه و گمانه‌زنی، بازگشت دنیل کریگ به نقش مامور مخفی ۰۰۷ و نشستن دنی بویل روی صندلی کارگردانی بیست و پنجمین فیلم از مجموعه جیمز باند تایید شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، تولید این پروژه سینمایی دسامبر 2018 آغاز می‌شود تا فیلم برای نمایش در 25 اکتبر سال آینده میلادی در بریتانیا و دو هفته بعد در آمریکای شمالی آماده شود. فیلمبرداری زمستان آینده در پاینوود استودیوز در بریتانیا کلید می‌خورد و به این ترتیب کریگ برای پنجمین بار به نقش جیمز باند ظاهر می‌شود. شرکت یون پروداکشنز با همکاری استودیو مترو گلدوین مه‌یرز فیلم را تولید می‌کنند و یونیورسال پخش‌کننده جهانی آن خواهد بود.

از آنجا که پیش از این استودیو سونی کار پخش فیلم‌های جیمز باندی را در بریتانیا بر عهده داشت، به میان آمدن نام استودیو یونیورسال برای پخش بین‌الملل یک تغییر عمده در فرآیند اکران فیلم تازه بویل است. ضمن اینکه MGM همچنان مسئولیت پخش جیمز باند بیست و پنجم را در سینماهای آمریکای شمالی بر عهده دارد. البته این استودیو در ماموریت خود آناپورنا پیکچرز را هم کنار خود می‌بیند؛ شرکتی که پیش‌تر فیلم‌های بزرگانی چون پل تامس اندرسن، دیوید او راسل و اسپایک جونز را روانه پرده سینماها کرده است.

بویل 61 ساله که این روزها در حال کارگردانی یک فیلم کمدی بر اساس فیلمنامه‌ای از ریچارد کرتیس در بریتانیاست، دو ماه پیش اعلام کرده بود به زودی نگارش فیلمنامه باند 25 را به پایان می‌رساند. این برای نخستین بار است که فیلمساز بریتانیایی برنده اسکار و خالق آثاری چون دوگانه «قطاربازی»، «28 روز بعد»، «میلیونر زاغه‌نشین» و «استیو جابز» درگیر یک پروژه جیمز باندی می‌شود. بویل فیلمنامه را با همکاری دوست قدیمی خود جان هاج نوشته است.

کریگ سه سال پیش در جریان حضور در برنامه‌های تبلیغاتی فیلم جیمز باندی «اسپکتر» اعلام کرد ترجیح می‌دهد دستش بشکند اما دوباره به این نقش بازنگردد. از آن پس، بسیاری از کارشناسان و سینمادوستان در پی یافتن بازیگری تازه برای ایفای نقش مامور مخفی 007 بودند و در سال‌های اخیر نام‌هایی چون ادریس البا، تام هیدلستن و ایدن ترنر برای جانشینی او به گوش می‌رسید.

سم مندس که دو فیلم پیشین باند یعنی «اسپکتر» و «اسکای‌فال» را کارگردانی کرده بود، سال 2016 از ادامه همکاری در این مجموعه کناره گرفت و حالا بویل قرار است بیست و پنجمین فیلم جیمز باندی را با بازی کریگ بسازد. این بازیگر بریتانیایی برای حضور در دو فیلم این مجموعه از تهیه‌کنندگان پیشنهاد 150 میلیون دلاری دریافت کرده بود.

جیمز باند دنیل کریگ دنی بویل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین