کد خبر: 21015 A

رکوردهای تاریخ سینما جابجا شد / حمله انتقام‌جویان به "آواتار" و "تایتانیک"

رکوردهای تاریخ سینما جابجا شد / حمله انتقام‌جویان به "آواتار" و "تایتانیک"

قسمت جدید از مجموعه فیلم ابرقهرمانی "انتقام جویان" با پیشی گرفتن از "دنیای ژوراسیک"، چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما نام گرفت.

ایران آرت: کمپانی دیزنی اعلام کرد مجموع فروش جهانی فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» با رسیدن به بیش از ۱.۶۸ میلیارد دلار و پشت سرگذاشتن فروش ۱.۶۷ میلیارد دلاری «دنیای ژوراسیک» هم‌اکنون چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست.

به گزارش ایسنا، فیلم ابرقهرمانی «انتقام جویان: جنگ ابدیت» به کارگردانی برادران «روسو» محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی که دنباله‌ای بر دو فیلم «انتقام جویان» و «انتقام جویان: عصر اولتران» است، تاکنون پس از ۲۰ هفته نمایش در سینماهای آمریکا نزدیک به ۵۶۳ میلیون در گیشه فروخته و در طول سه هفته اکران بین‌المللی نیز ۱.۱۲۳ میلیارد دلار در کشورهای مختلف فروش داشته است.

در میان بازارهای خارجی این فیلم چین با بیش از ۲۴۰ میلیون دلار پیشتاز است و پس از آن کشورهای کره جنوبی (۸۶.۲ میلیون دلار)، انگلستان (۸۴.۵ میلیون دلار)، برزیل (۵۷.۵ میلیون دلار) و مکزیک (۵۶ میلیون دلار) قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر «آواتار» و «تایتانیک» از ساخته‌های «جیمز کامرون» به ترتیب با ۲.۷۸۷ میلیارد دلار و ۲.۱۸۷ میلیارد دلار در مکان‌های اول و دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های سینما قرار دارند و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»  (۲.۰۶۸ میلیارد دلار ) نیز در مکان سوم قرار گرفته است. «دنیای ژوراسیک» (۱.۶۷۱ میلیارد دلار) نیز با یک پله سقوط پنجمین فیلم این فهرست است.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» سریع‌ترین فیلم در سینماست که به فروش یک میلیارد دلاری دست یافته است. این فیلم همچنین رکورددار فروش آغازین سینمای آمریکا و جهان نیز هست.

«رابرت داونی جونیور»، «کریس همسورث»، «مارک رافلو»، «ریس ایوانز»،‌«اسکارلت جوهانسون»، «بندیکت کامبربچ»، «دان چیدل»، «تام هالند» و «چادویک بوزمن» از بازیگران اصلی فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» هستند.

تایتانیک آواتار انتقام جویان: جنگ ابدیت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین