کد خبر: 20923 A

موفق‌ترین فیلم سال 2017 معرفی شد

موفق‌ترین فیلم سال 2017 معرفی شد

برنده نخل طلایی کن ۲۰۱۷ در گزارش شبکه سینماهای اروپا موفق‌ترین فیلم سال ۲۰۱۷ معرفی شد.

ایران آرت: شبکه سینماهای اروپا گزارش سالانه خود را در حاشیه هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن منتشر کرد که بر اساس آمار و ارقام، «مربع» به کارگردانی روبن استلوند با داشتن 818 هزار تماشاگر در این شبکه موفق‌ترین فیلم اروپا شناخته شد. شبکه سینماهای اروپا بیش از هزار سالن سینما در 34 کشور اروپایی دارد و سال گذشته میلادی 26 سالن به این تعداد افزوده شد.

به گزارش همشهری آنلاین، «مربع» که نماینده سوئد در نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار بود و نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان هم شد، در بیش از 20 کشور اروپایی 818 هزار تماشاگر داشت که معادل 66 درصد مجموع تماشاگران آن در قاره اروپا بود. «ویکتوریا و عبدل» استفن فریرز از بریتانیا و «سوی دیگر امید» آکی کوریسماکی از فنلاند با بیش از 500 هزار تماشاگر در شبکه سینماهای اروپا در رده‌های بعد ایستادند و 450 هزار نفر هم به تماشای انیمیشن «ونسان دوست‌داشتنی» نشستند. اکران این فیلم در سال 2018 همچنان ادامه دارد.

از دیگر آمارهای سالانه شبکه سینماهای اروپا در حاشیه جشنواره کن امسال می‌توان به اختصاص 58 درصد ظرفیت این شبکه به اکران فیلم‌های اروپایی اشاره کرد. ضمن اینکه 54 درصد مجموع تماشاگران این سالن‌ها هم فیلم‌های اروپایی را تماشا کردند. در واقع، سال گذشته میلادی فیلم‌های اروپایی بیش از 39 میلیون تماشاگر داشتند و که از این میان، 21 میلیون نفر فیلم‌ها را در کشوری غیر از سرزمین مادری خودشان دیدند.

مجموع تماشاگران شبکه سینماهای اروپا در سال 2017 حدود 73 میلیون و 190 هزار نفر بود که در مقایسه با سال پیش از آن حدود 160 هزار نفر کاهش داشت. سال گذشته در حالی در کل اروپا 984 میلیون نفر به سینما رفتند که این آمار در سال 2016 حدود 992 میلیون نفر بود.

شبکه سینماهای اروپا هر سال یک جایزه موسوم به لیبل برای حمایت از پخش یک فیلم در سینماها اهدا می‌کند. امسال این جایزه به کمدی ایتالیایی «زیبایی لوسیا» به کارگردانی جیانی زاناسی رسید که در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن 2018 به نمایش درآمد.

جشنواره فیلم کن نخل طلا مربع
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین