کد خبر: 20874 A

رقیب جدی فرهادی از آسیا آمد / چهارستاره‌ترین فیلم تاریخ جشنواره کن

رقیب جدی فرهادی از آسیا آمد / چهارستاره‌ترین فیلم تاریخ جشنواره کن

"سوختن" به کارگردانی لی چانگ-دونگ در حالی با امتیاز 3.8 از چهار رکوردشکنی کرده که رکورد پیشین با 3.7 در اختیار "تونی اردمان" مارن آدی بود.

ایران آرت: در فاصله یک روز تا پایان هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن، نماینده کره‌جنوبی در جدول منتقدان اسکرین بالاترین امتیاز را از آن خود کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، «سوختن» به کارگردانی لی چانگ-دونگ در حالی با امتیاز 3.8 از چهار رکوردشکنی کرده که رکورد پیشین با 3.7 در اختیار «تونی اردمان» مارن آدی بود؛ فیلمی که نامزد جایزه اسکار هم شد و رقابت را در نهایت به «فروشنده» اصغر فرهادی باخت. «تونی اردمان» دو سال پیش در بخش مسابقه جشنواره کنحضور داشت و جایزه فیپرشی (برگزیده منتقدان بین‌المللی) را به دست آورد.

از 10 منتقد حاضر در جدول منتقدان اسکرین، هشت منتقد به «سوختن» چهار ستاره کامل دادند و فقط منتقدان لیبراسیون و بانگوک‌پست با سه ستاره به معنی خوب از آن استقبال کردند. این فیلم کره‌ای در شرایطی نمره 3.8 از چهار دارد که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آن «جنس‌بلندکن‌ها» ساخته هیروکازو کوره-ادا از ژاپن با امتیاز 3.2 در رده دوم ایستاده است. «سه‌رخ» جعفر پناهی با 2.6 و «همه می‌دانند» اصغر فرهادی با 1.8 جزو فیلم‌های متوسط به پایین کن از نگاه منتقدان هستند.

از سوی دیگر، «کفرناحوم» نادین لبکی از لبنان با وجود شکستن رکورد تشویق‌های پیاپی در کاخ جشنواره، در جدول منتقدان کن امتیازی بهتر از دو نگرفت. تماشاگران پس از نخستین نمایش فیلم در بخش مسابقه حدود 15 دقیقه ایستاده آن را تشویق کردند تا رکورد 10 دقیقه تشویق فیلم مایک لی را بشکنند. با اینکه بسیاری از منتقدان معتقدند نخل طلایی بهترین فیلم به «کفرناحوم» خواهد رسید اما حتی یک منتقد اسکرین هم به آن نمره چهار نداده و منتقدان لیبراسیون فیلم را بد و بی‌ارزش دانسته‌اند.

اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن فروشنده تونی اردمان سوختن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین