کد خبر: 20810 A

پس از چرچیل یک نقش عجیب دیگر برای گری اولدمن

پس از چرچیل یک نقش عجیب دیگر برای گری اولدمن

اولدمن 60 ساله در "اسب پرنده" در نقش ادورد مایبریج، نقاش نامدار انگلیسی قرن نوزدهم ظاهر خواهد شد.

ایران آرت: گری اولدمن پس از کسب نخستن جایزه اسکار خود روی صندلی دومین تجربه کارگردانی می‌نشیند و «اسب پرنده» را می‌سازد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ددلاین، بازیگر تحسین‌شده انگلیسی که سال گذشته برای ایفای نقش وینستن چرچیل در «سیاه‌ترین ساعت» اسکار بهترین بازیگر مرد را برد، فیلمنامه «اسب پرنده» (نام موقت) را خودش نوشته و قرار است علاوه بر کارگردانی، در آن ایفای نقش هم بکند. اولدمن 60 ساله در این پروژه به نقش ادورد مایبریج، نقاش نامدار انگلیسی قرن نوزدهم ظاهر می‌شود که از پیشروترین چهره‌های عرصه تصاویر متحرک بود و یک زندگی بسیار پرماجرا داشت.

مایبریج که در 1830 به دنیا آمده بود، در 20 سالگی به آمریکا مهاجرت و کتابفروشی را پیشه خود کرد. 10 سال بعد به انگلیس بازگشت و به تدریج به یک عکاس حرفه‌ای و خلاق تبدیل شد. شاید مهم‌ترین اتفاق زندگی این عکاس نامدار در 1874 افتاد که او دوست همسرش را با شلیک گلوله به قتل رساند و البته در دادگاه ذیل عنوان «قتل توجیه‌پذیر» از سوی هیات منصفه تبرئه شد. پس از آن بود که مایبریج به سفری یک ساله در آمریکای مرکزی رفت و ماجراهای آن را در قالب عکس ثبت و ضبط کرد.

گفته می‌شود داستان زندگی پرحادثه مایبریج از سال‌ها پیش مورد توجه بازیگر برنده اسکار قرار گرفته و شاید بازی در نقش اصلی پروژه «اسب پرنده» بتواند سومین نامزدی و دومین جایزه اسکار را برای اولدمن به ارمغان بیاورد. او نخستین بار در 1997 روی صندلی کارگردانی «نکبت» نشست؛ فیلمی که در جشنواره کن به نمایش درآمد و بعد از آن نامزد دریافت 11 جایزه بفتا و برنده دو جایزه بهترین فیلم بریتانیایی و بهترین فیلمنامه شد. با وجود موفقیت‌های هنری «نکبت»، این فیلم 9 میلیون دلاری در گیشه کمتر از 300 هزار دلار فروخت.

اسکار گری اولدمن ادورد مایبریج اسب پرنده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین