کد خبر: 20776 A

درخواست سلما هایک از بازیگران مرد در کن

درخواست سلما هایک از بازیگران مرد در کن

سلما هایک گفت: ستاره‌های مرد باید دستمزد کمتری دریافت کنند تا با زنانی که دستمزد اندک می‌گیرند برابر شوند.

ایران آرت: موضوع احقاق حقوق زنان در سینما و برابری دستمزد بازیگران زن با بازیگران مرد یکی از موضوعات داغ و جنجالی چند ماه اخیر در سینمای جهان است که برخی از بازیگران و کارگردان‌های مرد هم از آن حمایت کرده‌اند.

به گزارش ایران آرت، روز گذشته سلما هایک، ستاره مکزیکی‌تبار سینمای هالیوود در جشنواره کن درخواست خودش از مردان را به طور علنی اعلام کرد. این بازیگر سرشناس که فعالیت‌های مدنی و فمنیستی زیادی هم انجام می‌دهد، از سینماگران درخواست کرد که با هنرپیشه‌های زن سخاوتمندانه برخورد کنند.

سلما هایک گفت: ستاره‌های مرد باید دستمزد کمتری دریافت کنند تا با زنانی که دستمزد اندک می‌گیرند برابر شوند. هنرپیشه‌های مرد باید بگویند بس است. آن‌ها باید در این اصلاح حامی ما باشند. همه ما باید جزوی از این اصلاح باشیم.

چندی پیش مطلبی در روزنامه گاردین منتشر شد که گفته شده بود بازیگران زن دستمزد به مراتب کمتری از بازیگران مرد دریافت می‌کنند. این موضوع با واکنش‌های مختلفی همراه شد و برخی از بازیگران زن در مورد دستمزدشان دست به افشاگری‌ زدند.

برابری دستمزد بازیگران زن و مرد در کنار جنبش‌های اعتراضی نسبت به آزارهای جنسی یکی از مهمترین مسائلی است که هفتادویکمین جشنواره فیلم کن را تحت شعاع خود قرار داده است.

اصغر فرهادی نیز در روز افتتاحیه جشنواره کن به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز، بازیگران نقش اصلی زن و مرد فیلمش دستمزدی برابر دریافت کرده‌اند.

هفته گذشته بازیگر نقش شرلوک هلمز نیز از همکاران خود در صنعت سینما خواست قید کار کردن در پروژه‌هایی را بزنند که در آنها زنان کمتر از همتایان مرد خود دستمزد می‌گیرند. بندیکت کامبربچ گفت: به سهم خود نگاه کنید و ببینید زنان چقدر دستمزد می‌گیرند. بعد به مدیران پروژه بگویید اگر دستمزد زنان و مردان یکسان نیست، نمی‌توانید آن را انجام بدهید.

به نظر می‌رسد جنبش برابری دستمزد هنرپیشه‌های زن و مرد در ماه‌های آینده شکلی گسترده‌تر به خود بگیرد و همچون کمپین "نه به آزارهای جنسی" به یک ترند جهانی تبدیل شود.

جشنواره فیلم کن سلما هایک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین