کد خبر: 20600 A

جدال اشک و لبخند در تلویزیون / رامبد و علیخانی با دست پر می‌آیند

جدال اشک و لبخند در تلویزیون / رامبد و علیخانی با دست پر می‌آیند

تلویزیون با پخش دو برنامه متفاوت و پرمخاطب، یک طرف اشک و آه و یک طرف لبخند هدیه می‌دهد

ایران آرت: ماه رمضان دارد نزدیک می‌شود و حال و هوای آن‌روزها دارد به سرمان می‌زند و دوباره یاد سفره افطار و سحری و همه آنچه این‌سال‌ها به آن عادت کرده بودیم. در این سال‌ها، تقریبا برنامه «ماه‌عسل» هم جزو لاینفک ماه رمضان شده بود؛ برنامه‌ای که البته در مواردی هم با حاشیه مواجه بوده و گاهی هم انتقاداتی را میان مخاطبان به وجود آورده است. آن‌طور که اخبار می‌گوید، قرار است برنامه پرمخاطب «خندوانه» هم که پیش از این قرار بود در نوروز روی آنتن بیاید، در ایام ماه رمضان از تلویزیون پخش شود.

به گزارش شهروند، با تأیید این خبر، گویا ماه رمضان پرحرارتی خواهیم داشت و مجریانی که خیلی زیرپوستی با هم رقابت می‌کنند، در دو شبکه تلویزیونی جلوی دوربین خواهند رفت. آن‌طور که اطلاعات منتشرشده هم می‌گوید و مسئول روابط‌عمومی خندوانه هم در گفت‌وگو با «شهروند» تأیید کرده، دو برنامه ماه‌عسل و خندوانه تداخل و همپوشانی با هم ندارند اما هر چه باشد، مخاطبان تلویزیون در پس‌زمینه ذهنی خود مجریان را با هم مقایسه خواهند کرد و درباره کیفیت برنامه‌ها با هم به گفت‌وگو خواهند نشست. به همین دلیل پیش‌بینی این است که «بهار داغ جام جم» برای مجریان این دو برنامه تلویزیونی، که رقابتی «زیرپوستی» دارند، رقم خواهد خورد و دوئلی تلویزیونی برای جذب مخاطب بیشتر شکل خواهد گرفت.

فراز و فرود ماه ‌عسل

ماه‌ عسل برنامه‌ای قدیمی است و ١١ ‌سال پیاپی از شبکه سه پخش شده و حس بسیاری از مخاطبان تلویزیون این است که باید آن را در ماه رمضان ببینند. برنامه‌ای است که اگر قرار باشد بگوییم به موضوعات اجتماعی می‌پردازد، تکرار مکررِ مکررات است. با این‌حال، حالا قرار است این برنامه، مطابق روال هر سال، روی آنتن شبکه سه برود. آن‌طور که از اخبار منتشره برمی‌آید، در تولید این برنامه فراز و فرودی هم بوده است. پیشتر (٢٨ فروردین) ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما درباره این برنامه گفته بود: عوامل برنامه «ماه ‌عسل» مدتی است پیش‌تولید کار را آغاز کرده‌اند و سوژه‌ها ارسال شده است. به گفته او آن زمان، مستندهای برنامه هم درحال تولید بود و این امیدواری وجود داشت که «ماه عسل» دو روز زودتر از شروع ماه رمضان روی آنتن برود تا هم حال و هوای ماه رمضان قبل از پیشباز، میان مردم بیاید و شاید هم، نوعی آمادگی و به قول جوان‌ترها دست‌گرمی شده باشد، اما حالا آن برنامه اجرا نمی‌شود و گویا قرار است برنامه از همان روز نخست ماه رمضان آغاز شود.

ایسنا دیروز خبر داد که فصل جدید برنامه تلویزیونی «ماه عسل» در نخستین روز ماه مبارک رمضان (۲۷ اردیبهشت‌ماه) روی آنتن خواهد رفت که تیتراژ و همچنین دکور آن توسط پیمان قانع درحال طراحی است. دکور و تیتراژ «ماه ‌عسل» از سال‌های بدو تولید، از بخش‌های مهم این برنامه‌ بوده‌ است؛ یکی از حساسیت‌های این برنامه تیتراژ آن است، به همین دلیل امسال همچنان مذاکره با خوانندگان برای انتخاب خواننده تیتراژ ادامه دارد! همین ماجرا به این معناست که وقتی تاکنون هنوز تیتراژ ماه‌ عسل تولید نشده و قرار روی آنتن رفتن از دور روز قبل هم محقق نشده یعنی این‌که «یک ایرادی هست» و یحتمل فراز و فرودهایی این برنامه را تحت‌تأثیر خود قرار داده که البته عوامل آن چنین خبری را تأیید نکرده‌اند.

قرار است برنامه ماه ‌عسل مثل سال‌های گذشته ساعت ۱۹ روانه آنتن و در همان نوبت نخست پخش هم از دکور این برنامه رونمایی شود. سال‌های قبل یکی از اعتراضات برخی از مخاطبان به برنامه ماه ‌عسل غلظت بیش از حد اشک و آه در این برنامه بوده است.

خندوانه؛ شادی‌ و البته خلف وعده

برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان هم از شبکه نسیم در ماه رمضان پخش خواهد شد. برنامه‌ای که مطابق روال معمول آن، شاد و مفرح است و شاید به همین دلیل باشد که مخاطبان پرشماری را به خود اختصاص داده است. جامعه‌شناسی ایرانی هم این را تأیید می‌کند که مردم این سامان، خنده را بر اشک ترجیح می‌دهند.

هر چه که باشد خندوانه مطابق اعلام روابط‌عمومی آن، ساعت ٢٣ و از روز چهارشنبه یک روز زودتر از ماه ‌عسل، روی آنتن خواهد رفت. خندوانه هم گویا در این مدت دچار فراز و فرود بوده است. این برنامه پیشتر بنا بر اعلام عوامل تولید آن، قرار بود در ایام عید پخش شود اما این قول باعث شد آنها دوبار عذر بیاورند و عذر‌خواهی هم بکنند. با این اوصاف بعد از عذرخواهی اول از مردم برای پخش نشدن خندوانه در ایام عید، قول داده شد که این برنامه از اواخر فروردین روی آنتن برود اما به آن وعده هم وفا نشد و مجری این برنامه (رامبد جوان) مجبور به عذرخواهی از مردم برای خلف وعده دوباره شد.

حالا اما اعلام شده یک روز زودتر از ماه رمضان این برنامه میهمان خانه‌های ایرانی خواهد بود. شاید یکی از اشتیاق‌های مخاطب ایرانی برای دیدن سری جدید خندوانه، اطلاع از این باشد که آیا جناب‌خانی که کلی بحث درباره او به وجود آمد در سری جدید حضور خواهد داشت یا خیر. شاید حضور جناب‌خان «سورپرایز» خندوانه برای مخاطبان خودش باشد که هنوز هم به صورت رسمی اعلام نشده است، اما با توجه به این‌که مالکیت این عروسک پرطرفدار به صورت رسمی به صداوسیما منتقل شده است، یحتمل باید منتظر او در دور جدید خندوانه باشیم.

رامبد جوان خندوانه احسان علیخانی ماه عسل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین