کد خبر: 20425 A

حمایت بازیگر معروف از دستمزد برابر بازیگران زن

حمایت بازیگر معروف از دستمزد برابر بازیگران زن

بازیگر نقش شرلوک هلمز گفت: به مدیران پروژه بگویید اگر دستمزد زنان و مردان یکسان نیست، نمی‌توانید آن را انجام بدهید.

ایران آرت: بازیگر نقش شرلوک هلمز از همکاران خود در صنعت سینما خواست قید کار کردن در پروژه‌هایی را بزنند که در آنها زنان کمتر از همتایان مرد خود دستمزد می‌گیرند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بندیکت کامبربچ در آستانه آغاز نمایش سریال «پاتریک ملرز» به رادیو تایمز خطاب به بازیگران گفت: «به سهم خود نگاه کنید و ببینید زنان چقدر دستمزد می‌گیرند. بعد به مدیران پروژه بگویید اگر دستمزد زنان و مردان یکسان نیست، نمی‌توانید آن را انجام بدهید.»

بازیگر 41 ساله لندنی تازه‌ترین چهره‌ای است که به جنبش احقاق حقوق زنان در سینما پیوسته است. این جنبش پیش از فاش شدن فساد اخلاقی برخی غول‌های هالیوودی راه افتاده بود و مدتی زیر سایه پرونده ستاره‌هایی چون هاروی واینستین و کوین اسپیسی قرار گرفت اما به نظر می‌رسد همچنان هوادار دارد.

کامبربچ که کار خود را از بازی در تئاتر و تلویزیون آغاز کرده بود، بیش از همه برای بازی در سریال موفق «شرلوک هلمز» شناخته می‌شود. او برای بازی در فیلم سینمایی «بازی تقلید» نامزد دریافت جایزه اسکار شد و چند نامزدی بفتا و گلدن گلوب هم در کارنامه دارد.

«پاتریک مل‌رز» نخستین برنامه تلویزیونی است که در شرکت سانی‌مارچ به مدیریت کامبربچ تولید شده است. این مجموعه پنج قسمتی از شبکه اسکای آتلانتیک پخش می‌شود و منبع الهام آن پنج رمان از ادوارد سنت‌اوبین است.

هالیوود شرلوک هلمز بندیکت کامبریج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین