کد خبر: 20141 A

پاس گل افسانه بایگان به مریل استریپ

پاس گل افسانه بایگان به مریل استریپ

افسانه بایگان گفت: انتخاب خودم است که ترجیح می‌دهم درگیر حاشیه‌ها نشوم و به زندگی‌ام برسم.

ایران آرت: افسانه بایگان، ستاره دهه 60 سینمای ایران، کارنامه پرباری از ایفای نقش‌های رنگارنگ دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارد.  در تلویزیون هم ایفاگر نقش‌های متفاوت در سریال‌هایی همچون تنهاترین سردار، سربداران، سرنخ، روزهای زندگی، با من بمان، پیامک از دیار باقی، وضعیت سفید، پریا، شوق پرواز، راه طولانی و... بوده است.

جام جم به بهانه بازی بایگان مجموعه "تعطیلات رویایی" و حضور کمرنگش در سینما با او به گفت‌وگو نشسته که در ادامه صحبتهای بایگان را خواهید خواند.

نقش همسرتان را در این سریال محمدرضا شریفی‌نیا بازی می‌کرد. به نظرتان زوج شما و شریفی‌نیا تکراری نبود؟

نه، همان‌طور که تاکید کردم وقتی موضوع و گونه کار متفاوت باشد، چه ایرادی دارد دو بازیگر که قبلا تجربه همبازی بودن در کار دیگری را هم داشته‌اند حضور داشته باشند. بازی در کنار آقای شریفی‌نیا خیلی راحت است. پینگ پنگ خوبی در دیالوگ‌ها برقرار می‌شود و ایده‌های خوبی در کار دارد.

برایتان مدیوم سینما و تلویزیون چقدر تفاوت دارد؟

هیچ فرقی ندارد. اگر دو کار سینمایی و تلویزیونی همزمان پیشنهاد شود، کاری را می‌پذیرم که برایم چالش به همراه داشته باشد. حال در سینما می‌خواهد ساخته شود یا در تلویزیون.

شما زمانی ستاره سینما بودید، اما در سال‌های اخیر حضورتان در این عرصه کمرنگ شده است. آیا دلیل خاصی دارد؟

دلیل حضور کمرنگ‌ام در سینما این است که نقش‌های پیشنهاد شده به دلم نمی‌چسبید. ضمن این که بهترین نقش‌ها برای 20 تا 35 سالگی است و نقش‌های خوبی برای سنین بالاتر نوشته نمی‌شود. ضمن این که تلاش می‌کنم از فضای سینما و حاشیه‌های آن دور باشم. در سینما بیشتر روابط حاکم است و چون خودم را درگیر چنین ماجراهایی نمی‌کنم، طبیعی است حضورم هم کمتر می‌شود.

یعنی حاکم بودن روابط و حاشیه‌ها در سینما شما را از این مدیوم دورکرده است؟

بله، به ویژه این که چنین مواردی در سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده شده است. البته من شکایتی از این مساله ندارم، چون انتخاب خودم است که ترجیح می‌دهم درگیر حاشیه‌ها نشوم و به زندگی‌ام برسم.

شما مریل استریپ را ببینید، حتی در میانسالی ایفاگر نقش‌های چالشی با رنگ‌آمیزی‌های خاص خودش است؛ اما آیا در سینمای ما برای یک خانم میانسال نقش چالشی نوشته می‌شود؟ مسلما نه. همه این موارد دست به دست هم داده تا من از این فضا دور باشم.

افسانه بایگان مریل استریپ تعطیلات رویایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین