کد خبر: 19896 A

همکاری پسر کیارستمی و دختر آغداشلو

همکاری پسر کیارستمی و دختر آغداشلو

خاطره‌ای بخوانید از بهمن کیارستمی درباره فیلمی از مانی حقیقی درباره آیدین آغداشلو و البته خبری تازه که فرزند شاعرِ سینما در کانال تلگرامی‌اش داده...

ایران‌آرت: بهمن کیارستمی، فرزند زنده یاد کیارستمی در کانال تلگرامی اش خبر از تدوین فیلمی درباره آیدین آغداشلو، نقاش برجسته ایرانی داده است.

به گزارش ایران آرت، بهمن کیارستمی کارش را در سینما با تدوین آغاز کرده و مدتهاست فیلمسازی مستند را تجربه می کند، اما او دیگر کمتر دست به کار تدوین می زند جز این روزها؛ او در همین باره نوشته است:

«حدود بیست سال پیش اولین فیلمی که مونتاژ کردم قهرمانش آیدین آغداشلو بود، فیلم "ماندن" مانی حقیقی که موضوع اون تاثیر جنگ و موشک‌باران تهران بود بر کار نقاشان ساکن تهران. اغراق نکردم اگه بگم کار روی اون فیلم و لذت تدوینش در انتخاب این حرفه موثر بود. از اون زمان چند مستند دیگه که تدوین کردم یا ساختم هم به حضور آقای آغداشلو آراسته بودند اما کم و بیش همون آقای آغداشلوی فیلم "ماندن" که پشت به کتابخونه یا یک اثر از خودش نشسته و داره درباره‌ی موضوع فیلم، اطلاعات دقیق و در عین حال شیرین و شنیدنی میده؛ حالا می‌خواد موضوع فیلم، احمدرضا احمدی باشه یا موزه هنرهای معاصر تهران. یکی دو سه سالیه که کمتر به امر تدوین فیلم مبادرت می‌ورزم. نه وقت و دل‌و‌دماغش بوده و نه کاری که پنجول به دل بکشه به تورم خورده. تا این که چند ماه پیش آقای آغداشلو رو در یک مهمونی دیدم و آخر شب با اون نگاه امام‌وار زل زد بهم و گفت "تارا راجع به من داره یه فیلم می‌سازه، برو مونتاژش کن." خب این جمله طوری گفته شد که در جواب چیزی نمی‌شد گفت جز "چشم" و حالا مشغول تدوین فیلم شدیم. فیلمی که جز دخترش تارا کسی از پس ساختنش برنمی‌اومد و فقط اون می‌تونست آقای آغداشلو رو از پشت میز کار بلند کنه، پیژامه پاش کنه، بنشوندش روی مبل راحت تا موقعیتی برای شنیدن حرف‌هایی به وجود بیاد که می‌دونستیم می‌گه، اما نه به بنده و شما... خلاصه این یک فیلم دیگه با حضور "استاد آغداشلو" نیست، فیلمیه درباره‌ی آیدین».

 

iranart

 

 

عباس کیارستمی آیدین آغداشلو مانی حقیقی بهمن کیارستمی تارا آغداشلو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین