کد خبر: 19857 A

تجاوز جنسی کمدین معروف تأیید شد

تجاوز جنسی کمدین معروف تأیید شد

اولین پیروزی قضایی برای جنبش (#MeToo) (من هم همینطور) اتفاق افتاد.

ایران آرت: هیأت منصفه دادگاهی در ایالت پنسیلوانیا «بیل کازبی» بازیگر و کمدین مشهور آمریکایی را در پرونده اذیت و آزار جنسی مجرم شناخت و به این ترتیب تکلیف یکی از جنجالی ترین پرونده های حقوقی سالهای اخیر مشخص شد.

بیل کازبی به اتهام تعرض جنسی به «آندریا کانستند» کارمند پیشین دانشگاه تمپل در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ محاکمه شد، «آندریا کانستند» مدعی است بیل کازبی در منزل شخصی خود در نزدیکی فیلادلفیا، پس از دادن قرص های بی حال کننده به او تجاوز کرده است.

در دادخواستی که از سوی دادستانی ارائه شده، این تجاوز جنسی به دفعات و بصورتی نامتعارف صورت گرفته و قربانی را به شدت مجروح کرده است.

بیل کازبی اتهام تجاوز را رد کرده و معتقد است رابطه جنسی با رضایت طرفین بوده و او قربانی یک دسیسه غیراخلاقی است.

این دومین باری است که این پرونده در دادگاه بررسی می شد و به دلیل پیچیدگی های حقوقی از حساسیت زیادی برخوردار بود، سال گذشته دادگاه نخست به دلیل عدم تفاهم اعضای هیأت منصفه بدون صدور حکمی به پایان رسید.

اما هیأت منصفه جدید با بررسی شواهد ومدارک موجود و پس از شنیدن اظهارات دادستان و وکیل مدافع بیل کازبی در نهایت او را در سه مورد مجرم شناخت، مجازات هر یک از این موارد ده سال زندان است.

کازبی در فیلادلفیا به‌دنیا آمد و بزرگ شد. او یکی از سیاهپوستانی بود که در دهه شصت با استندآپ کمدی جای خود را در تلویزیون آمریکا باز کرد و شوی تلویزیونی «بیل کازبی» او از پر بیننده ها در اواخر دهه ۱۹۶۰ بود. بیل یکی از چهار فرزند پسر آنا پیرل (خدمتکار) و ویلیام هنری کازبی سنیور آشپز نیروی دریایی آمریکا بود.

بیل کازبی که به قید ضمانت آزاد است اجازه خروج از پنسیلوانیا را ندارد و باید منتظر حکم مجازات قاضی دادگاه باشد، مجازاتی که ممکن است سی سال زندان باشد.

این کمدین محبوب آمریکایی در ماههای اخیر درگیر پرونده های مختلفی بوده و به موارد متعددی از تجاوز، آزار جنسی، اغفال و سوء استفاده از شهرت و موقعیت خود متهم شده است.

بیل کازبی نخستین چهره مشهوری است که در پی افشاگری های گسترده زنان و اعتراض به اذیت و آزارهای جنسی در دو سال اخیر محکوم می شود.

آزار جنسی بیل کازبی آندریا کانستند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین