کد خبر: 19847 A

رئیس بسیج صدا و سیما مدیر مهم ترین شبکه تلویزیون شد

رئیس بسیج صدا و سیما مدیر مهم ترین شبکه تلویزیون شد

ایران آرت : شرق نوشت: علی اصغر پورمحمدی بعد از دو سال مدیریت شبکه سه سیما، از این سمت کنار رفت و علی فروغی جایگزین او شد. به گزارش فارس، این مدیر 61ساله پس از سال‌ها فعالیت در صداوسیما جای خود را به رئیس مرکز بسیج این سازمان داده است.

علی فروغی کیست؟

شرق نوشته: علی فروغی پیش از اینکه جای پورمحمدی را در مدیریت شبکه سه بگیرد، رئیس مرکز بسیج صداو‌سیما و مدیر مرکز تخصصی معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بود. او از سال 95 رئیس مرکز بسیج سازمان صداوسیما شده و به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»، با حفظ سمت مسئولیت جدید را بر عهده گرفته است.

فروغی فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد حقوق عمومی دانشگاه امام‌ صادق(ع) است. در سابقه مسئولیت‌های مدیر تازه‌رسیده شبکه سه، قائم‌مقامی بنیاد اندیشه‌های امام در نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، فرماندهی پایگاه بسیج، عضویت در شورای معارف صدا و نیز شورا‌های عالی فیلم، پویانمایی و شورای عالی کتاب بسیج نیز به چشم می‌خورد. علی فروغی سردبیری برنامه‌های مختلف رادیویی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی چند مستند تلویزیونی را نیز در کارنامه دارد.

خارج از دید

یکی از مستنداتی که زمان مدیریت فروغی در بسیج صداوسیما به کارگردانی مهدی نقوی ساخته و با حاشیه‌های فراوانی همراه شد، «خارج از دید» بود.

موضوع این مستند، روایت انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 و حوادث پس از آن بود که از پنجم تا نهم دی‌ماه سال گذشته هرشب روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

شب نهم دی‌ماه، در‌حالی‌که قرار بود پنجمین قسمت از این مستند 10قسمتی پخش شود، پخش نشد. پس از این اتفاق، روزنامه «صبح‌نو» مدعی شد سیدمرتضی میرباقری، معاون سیمای سازمان صداوسیما، دستور توقف پخش این مستند را داده است.

دو روز قبل از توقف تولید این مستند؛ یعنی هفتم دی‌ماه، اعتراض‌هایی در مشهد رخ داده بود. برخی دلیل توقف پخش را همین اعتراض‌ها دانستند.

محسن یزدی، مدیر مرکز مستند حوزه هنری، در یادداشتی به توقف پخش مستند «خارج از دید» از رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: «این مستند ‌یکباره از کنداکتور حذف می‌شود، علتش هم لابد چیزی جز شلوغی‌های اخیر نمی‌تواند باشد؛ اما با چه‌استدلالی؟ کسی نمی‌داند».

ادعایی که بی‌اساس هم نبود و با پخش دوباره خارج از دید در 27 دی‌ماه، هم‌زمان با فروکش‌کردن اعتراض‌ها، بر صحت آن افزوده شد. با ادامه پخش خارج از دید حواشی آن نیز ادامه یافت.

 

علی اصغر پورمحمدی علی فروغی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین