کد خبر: 19772 A

چرا دو سریال کوروش و پوریای ولی ساخته نمی شود؟/ افشاگری مسعود جعفری جوزانی درباره نو کیسه ها

چرا دو سریال کوروش و پوریای ولی ساخته نمی شود؟/ افشاگری مسعود جعفری جوزانی درباره نو کیسه ها

جعفری جوزانی درباره برخی مدیران تلویزیونی گفت: ما را نه می‌شناسند و نه می‌خواهند که بشناسند. نو کیسه‌اند و باور به برتری ژن خود دارند.

ایران آرت: مسعود جعفری جوزانی کارگردان مطرح سینما و تلویزیون که این روزها ساخت پروژه «کورش» از دغدغه‌هایش است، می گوید با وجود همه مشکلاتی که بر سر راه ساخت سریال «پوریای ولی» وجود داشته اما هنوز هم این کار برایش تمام نشده و آرزوی ساخت آن را دارد.

به گزارش ایران آرت، این کارگردان در گفت‌وگو با نژلا پیکانیان و مهدی یاورمنش در خبرگزاری خبرآنلاین، به سؤالاتی در مورد دلایل ساخته نشدن دو پروژه «کوروش» و «پوریای ولی» پاسخ داده است که در ادامه گزیده‌ای از صحبت‌هایش را خواهید خواند.

** به هیچ وجه «پوریای ولی» نه تنها برای من تمام شده نیست، بلکه ساخت و نمایش آن یکی از آرزوهای من است. این‌که چرا من فیلمنامه «پوریای ولی» را چاپ کردم بحث دیگری دارد. شاید بیش از هر چیز، دلم می‌خواهد مردم قصه را بخوانند و با شخصیت کم نظیرپوریای ولی و یارانش آشنا بشوند.

** آرزو داشتیم  فیلم «پوریای ولی» ساخته شود تا جوانان امروز به خصوص دهه شصتی‌ها به بالا که یک خشم نهفته پشت پیشانی‌های بلند و چهره‌شان نهفته است با خیلی از مسائل آشنا شوند.

** راستش تا امروز هم متوجه نشده‌ام که مشکل این جماعت با فیلمنامه یا من چیست! این فیلمنامه، الف ویژه تصویب شد، قرارداد تولید آن بسته شد، کد اقتصادی دادند ،مقدار زیادی پول برای ساخت آن خرج شد، با هنرپیشه‌ها برای بازی حرف زده شد، حتی بعضی قراردادهای مقدماتی نوشته شد. طراحی لباس و بخش‌هایی از صحنه انجام شد. اما یک مدیر تلویزیون رفت و یک نفر دیگر به جای او آمد.

** مدیر جدید اولین کار بزرگی که انجام داد جلوی ساخته شدن این پروژه را گرفت. بی‌خیال از این واقعیت که سالهایی از عمر من و یارانم را نابود کرده است. تردید ندارم که این آدم‌های متکبر، نه ما را که عمر خود را صرف فرهنگ این مرز و بوم کرده‌ایم می‌شناسند و نه می‌خواهند که بشناسند. نو کیسه‌اند و باور به برتری ژن خود دارند.

** زمانی که آقای ضرغامی عوض شدند، آقایی آمدند به نام «سرافراز» که این کار را خواباند. عمل غیر منطقی و یک جانبه‌ای که به ما زیان معنوی و روحی زیادی زد، وگرنه ضرر مالی‌اش اصلا مهم نیست. سخنرانی می‌کنند، شعار می‌دهند که: «چنینیم و چنانیم» اما دریغ، که پشت پرده اتفاقات دیگری می‌افتد و بچه‌هایشان با پول ملت گرسنه در ینگه دنیا خوش می‌گذرانند.

** می‌گویند من ده برابر دیگران سناریو خوانده‌ام. به تو می‌گویند اگر تو دکتری من فوق دکترا دارم. این افراد معمولا شغل اصلی خود را فراموش می‌کنند مدعی می‌شوند. یادشان می‌رود برای چه شغلی استخدام شده‌اند. بدتر آنکه بیشتر این افراد، چندی بعد از شروع کار، مدعی نویسندگی می‌شوند.

** ده سال زندگی‌ام را خرج ساخته نشدن «پوریای ولی» کردم یا خرج ساخته نشدن کوروش! اگر این دو فیلمنامه چاپ نمی‌شد، تاریخ نگارش آن را هم به زودی از یاد می‌بردم.

کورش مسعود جعفری جوزانی پوریای ولی
نظرات خوانندگان
  • الموت آزاد
    پاسخ

    <b>متاسفانه کارگردان کاربردی چون جعفری جوزانی که نگین سینمای ایران هستند با حرفهای سیاست زده ی مدیران نو کیسه و بی‌غیرت، کمی خسته و دلزده از این همه تحقیق و تلاش ده ساله شده است . امید وارم زمانه جوری بچرخد تا مدیران از خواب بیدارشوند . زنده باد کارگردانان ایران پرست</b>

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین