کد خبر: 19671 A

زندگی محمدعلی کلی در راه تلویزیون / پای مورگان فریمن در میان است

زندگی محمدعلی کلی در راه تلویزیون / پای مورگان فریمن در میان است

سریال "زندگی محمدعلی" با تهیه‌کنندگی مورگان فریمن ساخته خواهد شد.

ایران آرت: سریال "زندگی محمد علی"، محصول شبکه‌ی سی‌بی‌اس، به محمد علی کلی، قهرمان سنگین‌وزن دنیا و شمایل فرهنگی این قهرمان خواهد پرداخت. مورگان فریمن بازیگری که برنده‌ جایزه‌ی اسکار شده، تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده دارد.

به گزارش سینما گیمفا، محمد علی کلی در ابتدا در سال ۱۹۶۴ پس از شکست سانی لیستون مقام قهرمانی سنگین‌وزن دنیا را کسب کرد. امتناع علی از پیوستن به ارتش طی جنگ ویتنام و اخراج متعاقب او از ورزش بوکس باعث شد تا او از یک قهرمان ورزشی به شمایل حقوق مدنی تبدیل شود.

محرومیت او از ورزش بوکس در نهایت به پایان رسید و علی در سال ۱۹۷۰ به رینگ بوکس بازگشت. او در طی سری مبارزات خود با جو فریزر و نبرد حماسی‌اش با جُرج فورمن به افسانه‌ی بوکس تبدیل شد. علی در سال ۱۹۸۱ پس از ۶۱ مسابقه‌ی کامل از رینگ بوکس بازنشسته شد. علی از ضربات ناشی از این ورزش دچار بیماری پارکینسون شد. او تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۶ به شکل قهرمانانه‌ای با این بیماری مبارزه کرد.

به نقل از ددلاین، مورگان فریمن سریال هشت قسمتی "زندگی محمد علی" را تهیه خواهد کرد. این سریال محصول شبکه‌ی سی‌بی‌اس است و دَن کِی فیلمنامه‌ی آن را با اقتباس از کتاب زندگی‌نامه‌ایِ علی: یک زندگی (Ali: A Life) به قلم جاناتان ایگ نوشته است.

هر قسمت این سریال به یکی از مسابقات مهم دوران حرفه‌ای علی خواهد پرداخت، ضمن این‌که در آن به زندگی علی بیرون از رینگ و چگونگی تبدیل شدن او به یک شخصیت جالب در محدوده‌ی فرهنگی بزرگ‌تر نیز پرداخته می‌شود.

مورگان فریمن و تیم‌اش با سریال "زندگی محمد علی"، جامع‌ترین اثر داستانی درباره‌ی علی تا به امروز را خلق خواهند کرد. این سریال به مجموعه آثار فاخری اضافه می‌شود که شبکه‌ی سی‌بی‌اس در حال تولید آن‌هاست. این شبکه قصد دارد تا با تولید هر چه بیش‌تر این آثار با شرکت نتفلیکس و دیگر سرویس‌های پخش رقابت کند.

مورگان فریمن محمدعلی کلی زندگی محمدعلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین