کد خبر: 19622 A

حبس خانگی کارگردان روسی در آستانه فستیوال کن / کارگردانانی که فرش قرمز هفتاد و یکمین کن را نمی‌بینند

حبس خانگی کارگردان روسی در آستانه فستیوال کن / کارگردانانی که فرش قرمز هفتاد و یکمین کن را نمی‌بینند

کارگردان روسی در آستانه اکران فیلمش در جشنواره کن در حبس خانگی به سر می‌برد.

ایران آرت: قاضی دادگاهی در مسکو به ادامه حبس خانگی کریل سربرنیکوف تا ۱۹ ژوییه حکم داد تا به این ترتیب فیلمساز سرشناس روسیه فرصت حضور در شهر ساحلی کن را از دست بدهد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، سربرنیکوف که دو سال پیش با «دانشجو» در بخش رقابتی نوعی نگاه حضور داشت و یک جایزه هم برد، امسال «تابستان» را در بخش مسابقه رسمی هفتاد و یکمین جشنواره کن دارد. فیلمساز 48 ساله از تابستان گذشته به اتهام فریبکاری در هزینه 68 میلیون روبل (یک میلیون و 150 هزار دلار) برای تولید یک نمایش در حبس خانگی است اما انتظار می‌رفت تا پیش از برگزاری جشنواره کن آزاد شود.

با قطعی شدن حکم دادگاه مسکو مبنی بر ادامه حبس خانگی، سربرنیکوف دست‌کم باید تا یک ماه پیش از پایان کن در خانه بماند. او که مدیریت مرکز تئاتر گوگول را بر عهده دارد، تمام اتهام‌ها را رد کرده است. با این حال، اگر دادگاه به گناهکار بودن این چهره سرشناس تئاتر و سینمای روسیه رای بدهد، ممکن است حکم او تا 10 سال زندان هم باشد.

سربرنیکوف که هرگز چهره‌ای مخالف دولت روسیه و شخص ولادیمیر پوتین از خود نشان نداده، زمستان گذشته نتوانست در اجرای ویژه نمایش «نوریف» در بولشوی تیه‌تر مسکو حضور یابد. این نمایش داستان زندگی و مرگ غمبار یکی از مشهورترین طراحان حرکات باله روسیه را روایت می‌کند.

سربرنیکوف از سال 1994 در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون روسیه فعال است و در کارنامه او اجرای چند نمایش، کارگردانی سه سریال و ساختن هشت فیلم به چشم می‌خورد. «تابستان» که از اوایل ماه می برای بردن نخل طلایی کن رقابت می‌کند، یک درام 120 دقیقه‌ای است.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن هشت تا 19 ماه می در شهر ساحلی جنوب فرانسه برگزار می‌شود و «همه می‌دانند» اصغر فرهادی و «سه‌رخ» جعفر پناهی فیلمساز از رقبای جایزه نخل طلای جشنواره کن 2018 هستند.  جعفر پناهی نیز از جمله کارگردانانی است که اجازه خروج از کشور را ندارد و احتمالا همچون سربرنیکوف فرش قرمز این فستیوال سینمایی را نخواهد دید.

جشنواره فیلم کن کریل سربرنیکوف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین