کد خبر: 19577 A

فیلمساز برنده اسکار کارتون می‌سازد

فیلمساز برنده اسکار کارتون می‌سازد

فیلمساز مکزیکی و خالق فیلم برنده اسکار «شکل آب» کارتون می‌سازد.

ایران آرت: فیلمساز مکزیکی و خالق فیلم برنده اسکار «شکل آب» با امضای یک قرارداد تازه با دریم‌ورکس انیمیشن به همکاری با این گروه ادامه می‌دهد و بسان گذشته در تولید کارتون با آنها مشارکت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، گی‌یرمو دل‌تورو پیش از این هم در مقام مدیر تولید در پروژه‌هایی چون «پاندای کنگ‌فوکار 3»، «گربه چکمه‌پوش» و «ظهور نگهبانان» همکاری کرده بود. او با تاکید بر تمدید کردن قرارداد خود با دریم‌ورکس بر این نگرانی سینمادوستان پایان داد که شاید دیگر نخواهد یا نتواند روی صندلی کارگردانی فیلم‌های زنده بنشیند. فیلمساز 53 ساله از بیش از 30 سال پیش وارد دنیای سینما شده و سال‌هاست در آمریکا سکونت دارد.

دل‌تورو درباره ادامه همکاری با دریم‌ورکس چنین گفت: «انیمیشن هنری است که از کودکی روی کار من تاثیر فراوان گذاشته و برای من ابزاری مناسب در راستای جان بخشیدن به هر ایده است. من مشتاق همکاری با گروهی از بهترین‌های صنعت سینما هستم تا به تصاویر جان ببخشیم. از حدود یک دهه پیش همواره با دریم‌ورکس کار کرده‌ام و چشم‌انداز این همکاری همواره گسترده‌تر شده است.»

سینماگر مکزیکی‌تبار که همراه با آلفونسو کوارون و الخاندرو گونزالس ایناریتو به شاخص‌ترین چهره‌های امروز هالیوود تبدیل شده‌اند، سال گذشته دو جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردان را با «شکل آب» به دست آورد. او در صفحه شخصی خود در توییتر درباره قرارداد با دریم‌ورکس چنین نوشت: «مایلم یک نکته را شفاف بگویم؛ این یک تمدید است نه قراردادی تازه. من یک دهه است که با دریم‌ورکس همکاری می‌کنم.»

کریس دی‌فاریا هم که ریاست دریم‌ورکس انیمیشن را بر عهده دارد، درباره ادامه همکاری با دل‌تورو چنین گفت: «گی‌یرمو هنرمندی یگانه است و ما مشتاقانه منتظر به ثمر نشستن ایده‌های او در تولید فیلم‌های خانوادگی هستیم. بر این باوریم فیلم‌هایی که ما با او می‌سازیم، با نسل‌های آینده تماشاگران انیمیشن هم ارتباط برقرار می‌کنند. شخصا از تمدید قرارداد با دل‌تورو هیجانزده‌ام.»

دریم‌ورکس انیمیشن که شاخه‌ای از دریم‌ورکس و زیرمجموعه استودیو یونیورسال است، فیلم‌های برنده اسکار «شرک» و «والاس و گرومیت» را در کارنامه دارد. ضمن اینکه با «فرار جوجه‌ای»، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم»، «بچه رئیس» و... نامزد دریافت اسکار بهترین انیمیشن بلند داستانی بوده است.

اسکار اسکار 2018 شکل آب گیرمو دل تورو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین