کد خبر: 19507 A

بازگشت کارگردان معروف پس از همکاری ناکام با اصغر فرهادی / پنه‌لوپه کروز بازیگر "رنج و افتخار" شد

بازگشت کارگردان معروف پس از همکاری ناکام با اصغر فرهادی / پنه‌لوپه کروز بازیگر "رنج و افتخار" شد

آنتونیو باندراس و پنه‌لوپه کروز بازیگران تازه‌ترین تجربه کارگردانی پدرو آلمودووار هستند

ایران آرت: فیلمساز برنده اسکار اسپانیا که قرار بود تابستان گذشته همراه برادرش یکی از تهیه‌کنندگان «همه می‌دانند» اصغر فرهادی باشد، در آینده نزدیک «رنج و افتخار» را با حضور دو ستاره سرشناس کلید می‌زند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، آنتونیو باندراس و پنه‌لوپه کروز بازیگران تازه‌ترین تجربه کارگردانی پدرو آلمودووار هستند که فیلمبرداری آن نیمه اول ماه ژوییه در اسپانیا آغاز می‌شود. کروز و همسرش خاویر بادرم در فیلم «همه می‌دانند» فرهادی بازی کرده‌اند که تا چند روز دیگر در افتتاحیه هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن روی پرده می‌رود. این ستاره برنده اسکار پیش از این هم سابقه همکاری با آلمودووار را داشته است.

کارگردان نامدار اسپانیایی در یک نشست خبری از بازیگران و عوامل «رنج و افتخار» رونمایی کرد. او با اشاره به اینکه فیلم تازه‌اش پروژه‌ای مردانه است و باندراس و آسی‌یر اچاندیا نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند، گفت: «کروز و خولیتا سرانو که من هر دو نفر آنها را تحسین می‌کنم، در فیلم نقش‌های دوم دارند. روایتی که من در این پروژه خواهم داشت، یک خلقت سینمایی و تئاتری است و سختی جدا شدن از این خلقت برای خالق آن.»

به نظر می‌رسد آلمودووار 68 ساله می‌خواهد در «رنج و افتخار» نقبی به تاریخ فیلمسازی خود بزند؛ دورانی که از دهه 1970 آغاز شد و در تمام این سال‌ها با افتخار ادامه یافت. «رنج و افتخار» بیست و یکمین فیلم او در مقام کارگردان خواهد بود و داستان فیلمسازی را به تصویر می‌کشد که در دوران گرگ و میش حرفه‌ای خود، ماجراهای عاشقانه تمام این سال‌ها را از گذشته‌های دور تا امروز مرور می‌کند. برخی معتقدند شاید آلمودووار با «رنج و افتخار» از سینما خداحافظی کند.

باندراس 57 ساله نخستین بار در 1982 در 22 سالگی با «هزارتوی شور» همکاری با هموطن خود را آغاز کرد و این همکاری تا 1989 با «مرا ببند!» ادامه یافت. او سپس به هالیوود رفت و 21 سال بعد دوباره با «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» به آلمودووار پیوست. کروز هم در «همه چیز درباره مادرم» و «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» سابقه کار با یکی از بهترین فیلمسازان امروز اسپانیا را داشته است.

آخرین فیلم آلمودووار در مقام کارگردان «سکوت» در 2016 بود که به دلیل تشابه نام آن با فیلم تازه مارتین اسکورسیزی به «خولیتا» تغییر نام داد. او با این فیلم برای پنجمین بار در بخش مسابقه جشنواره کن برای کسب نخل طلا رقابت کرد. «خولیتا» به نمایندگی از اسپانیا به آکادمی اسکار معرفی شد اما از حضور در میان نامزدهای نهایی بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان بازماند.

پنه لوپه کروز پدرو آلمودوار آنتونیو باندراس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین