کد خبر: 19371 A

چرا سینماگران به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسند؟

چرا سینماگران به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسند؟

چندی است که اهالی سینما برای رفع مشکلات خود به رییس‌جمهور متوسل می‌شوند.

ایران آرت: روزنامه اعتماد نوشت: چندی است که اهالی سینما برای رفع مشکلات خود به رییس‌جمهور متوسل می‌شوند. البته در سال‌های گذشته هنرمندان گروه‌های مختلف از جمله موسیقی، تئاتر یا سینما به شخص رییس‌جمهور نامه می‌نوشتند اما این مساله در ماه‌های اخیر نمود بیشتری پیدا کرده. طی ماه‌های گذشته این چندمین نامه‌ای است که از طرف اهالی سینما به شخص رییس‌جمهور نوشته می‌شود تا عالی‌ترین مقام رسمی کشور به حل مشکل‌شان بپردازد. سینمایی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در راس آن قرار دارند و برای آن تصمیم می‌گیرند. این نامه‌نگاری‌ها بیش از هر چیز نشان‌دهنده این است که گویی اهالی سینما امیدی به حل مشکلات سینما توسط متولیان و مسوولان مربوطه ندارند.

بعد از نامه نوشتن درباره اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم»، همین‌طور نامه سینماگران به رفع ممنوع‌الخروجی محسن رسول‌اف این‌بار شورای مرکزی کانون کارگردانان از رییس‌ دولت دوازدهم خواست تا شرایطی ایجاد کند که جعفر پناهی بتواند در جشنواره کن حضور پیدا کند. همین چند روز پیش رسول صدرعاملی هم برای رفع ممنوع‌الخروجی جعفر پناهی از مسولان سینمایی درخواست کرده بود.

این سینماگر که از سال ٨٩ به مدت ٢٠ سال ممنوع‌الکار و ممنوع‌الخروج شده است، فیلم «سه رخ» به کارگردانی وی دربخش اصلی هفتاد و یکمین دوره از فستیوال فیلم کن حضور دارد.

جعفر پناهی حسن روحانی عصبانی نیستم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین