کد خبر: 19356 A

ادعایی عجیب درباره ارتباط یک فیلم با حملات 11 سپتامبر

ادعایی عجیب درباره ارتباط یک فیلم با حملات 11 سپتامبر

برنده جایزه بوکر، فیلمهای "جنگ ستارگان" را منبع الهام رویدادهای تروریستی 11 سپتامبر دانست.

ایران آرت: مارگارت اتوود که رمان «سرگذشت ندیمه» او به یک سریال تلویزیونی موفق تبدیل شده، معتقد است تروریست‌های ۱۱ سپتامبر برای به سرانجام رساندن ماموریت خود از مجموعه فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» الهام گرفته‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، نویسنده نامدار کانادایی پرونده رویدادهای تروریستی 11 سپتامبر 2001 و انفجار برج‌های دوقلوی نیویورک را زمانی باز کرد که مشغول بحث درباره اپرای «سرگذشت ندیمه» بود؛ اجرایی که سال 2000 در دانمارک روی صحنه رفت و در بخش‌هایی از آن از تصاویر ساختگی انفجار چند ساختمان معروف دنیا از جمله برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی استفاده شده بود.

پس از فروریختن برج‌های دوقلوی نیویورک در سپتامبر 2001، آن تصاویر از اپرای «سرگذشت ندیمه» حذف شد تا در روایت آینده‌نگرانه آن خللی وارد نشود. حالا نویسنده 78 ساله معتقد است تروریست‌ها نقشه کوبیدن هواپیما به برج‌های سازمان تجارت جهانی را نه از اپرای او، بلکه از «جنگ‌های ستاره‌ای» الهام گرفته‌اند. اتوود بیش از 55 جایزه ملی و بین‌المللی در کارنامه دارد که در میان آنها جایزه من بوکر جزو شاخص‌ترین‌هاست.

اشاره نویسنده تحسین‌شده کانادایی به نخستین «جنگ‌های ستاره‌ای» است که در صحنه‌ای از آن لوک اسکای‌واکر با همراهی هان سولو به ستاره مرگ حمله و آن را منفجر می‌کند. هر چند در فیلم هواپیمایی به ستاره کوبیده نمی‌شود و انفجار حاصل موشک‌ها و اژدرهایی است که از سفینه‌ها به سوی آن پرتاب می‌شود. به این ترتیب، سخت می‌توان شباهتی میان هواپیماهای کوبیده‌شده به برج‌های دوقلو و «جنگ‌های ستاره‌ای» یافت.

اتوود در این باره معتقد است: درست پس از فررویختن برج‌های نیویورک آنها گروهی از فیلمنامه‌نویسان هالیوودی را گرد هم آوردند تا بگویند ماجرا و داستان چگونه پیش می‌رود. نویسندگان علمی خیالی به لطف پیش‌بینی آینده بهترین گزینه برای نوشتن این فیلمنامه‌ها هستند. هر چند تمام روایت‌های آنها درست از آب درنمی‌آید اما چند موقعیت جذاب درباره "چه می‌شود اگر..." پیش می‌آید.

۱۱ سپتامبر جنگ ستارگان مارگات اتوود سرگذشت ندیمه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین