کد خبر: 19354 A

فرش قرمز خالی از ستاره جشنواره کن

فرش قرمز خالی از ستاره جشنواره کن

عدم حضور نتفلیکس در جشنواره کن تأثیراتی منفی روی این فستیوال مهم فیلم خواهد گذاشت.

ایران آرت: مدتی پیش، دبیر هنری جشنواره‌ی کن فیلم‌های نتفلیکس را از حضور در رقابت اصلی محروم کرد و همین باعث شد تا مدیران کمپانی نتفلیکس اعلام کنند که دیگر قصد آمدن به این جشنواره را ندارند.

به گزارش فوت و فن، عدم حضور نتفلیکس ۵ تاثیر مهم بر جشنواره‌ی کن ۲۰۱۸ دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

۱- عدم حضور آثار مهم

نه به نتفلیکس یعنی نه به فیلم جدید آلفونسو کوارون. بسیاری کوارون را با فیلم «جاذبه» (Gravity) می‌شناسند و «رم» (Roma) که نام اثر جدید اوست، در جشنواره‌ی کن ۲۰۱۸ غایب خواهد بود. علاوه بر این، آثار جدید جدید پال گرینگرس و دیوید مکنزی نیز در کن حضور نخواهند داشت. فیلم جدید مکنزی «پادشاه یاغی» (Outlaw King) نام دارد و کریس پاین بازیگر اصلی آن است. «تاریکی را نگه دار» (Hold the Dark)، «آن سوی باد» (The Other Side of the Wind)، و «بعد از مرگم مرا دوست خواهند داشت» (They’ll Love Me When I’m Dead) نیز از جمله آثاری هستند که نتفلیکس به جشنواره‌ی کن امسال نخواهد آورد.

۲- ستارگان کمتر روی فرش قرمز

فرش قرمز کن و تعداد زیاد ستارگانی که هر سال روی آن قدم می‌گذارند، یکی از دلایل شهرت این جشنواره‌ است. سال گذشته نتفلیکس با بازیگران مشهوری چون تیلدا سوئینتن، اِما تامپسون، داستین هافمن، جیک جیلنهال و آدام سندلر به کن آمد و این خود نشان دهنده‌ی تاثیری است که غیبت این کمپانی می‌تواند داشته باشد. البته در فیلم‌های امسال نتفلیکس به جز کریس پاین، بازیگران چندان مشهور دیگری حضور ندارند؛ اما تا زمان برگزاری جشنواره بعدی امکان تغییر همه چیز وجود دارد.

۳- پول کمتری در کن خرج خواهد شد

نتفلیکس جزو معدود کمپانی‌هایی است که در کن مبلغ هنگفتی برای پروازهای درجه یک، هتل‌های گران‌قیمت و مهمانی‌های باشکوه خرج می‌کند؛ اما امسال دیگر خبری از اینگونه خرج‌ها نیست، چراکه نتلفیکس تنها یک گروه کم‌تعداد را روانه‌ی کن کرده است. در ضمن یکی از چهره‌های اصلی نتلفیکس، یعنی تد ساراندوز نیز به کن نخواهد آمد.

۴- کم شدن تعداد مراسم‌ها

سال گذشته نتفلیکس در عمارتی عظیم مراسم بزرگی برگزار کرد که ازدحام افراد مشهور در آن کاملا قابل مشاهده بود. مراسم‌های کن همواره به خاطر تعداد زیاد شرکت کنندگان شناخته می‌شوند و امسال یک کمپانی دیگر باید در نقش برگزارکننده ظاهر شود.

۵- قراردادهای کمتری بسته خواهد شد

سرمایه گذاران نتفلیکس سال گذشته یکی از بزرگترین قراردادهای تاریخ کن را امضا کردند: انیمیشن «حباب‌ها» (Bubbles) به کارگردانی تایکا وایتیتی (ثور: رگناروک) به قیمت ۲۰ میلیون دلار خریداری شد. اما امسال، علی رغم اینکه نتفلیکس تعدادی از سرمایه گذاران خود را به کن فرستاده، مطمئنا قراردادهای چندان سنگینی بسته نخواهد شد.

جشنواره فیلم کن نتفلیکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین