کد خبر: 18821 A

نویسنده و خالق سریال‌های موفق تلویزیونی درگذشت

نویسنده و خالق سریال‌های موفق تلویزیونی درگذشت

نویسنده و خالق برخی از موفق‌ترین سریال‌های تلویزیونی آمریکا در ۷۴ سالگی درگذشت.

ایران آرت: استیون بوچکو نویسنده و خالق سریال «پلیس‌های آبی‌پوش هیل استریت» در ۷۴ سالگی درگذشت. او در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود ۱۰ بار برنده جایزه امی شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، از جمله سریال‌های موفق او می‌توان به «LA Law»، «NYPD Blue» اشاره کرد. بوچکو در حقیقت با سریال «پلیس‌های آبی‌پوش هیل استریت» به شهرت رسید. این سریال از ژانویه سال ۱۹۸۱ به مخاطبان عرضه شد و در نخستین سال عرضه با استقبال بی‌نظیر مخاطبان و منتقدان روبه‌رو و در همان سال نخست در ۲۷ مورد نامزد دریافت جایزه امی شد.

این سریال در طول هفت فصل نمایش ۲۶ جایزه امی دریافت کرد و بوچکو را تبدیل به یکی از موفق‌ترین مردان عرصه تلویزیون کرد.

بوچکو در خانواده‌ای هنرمند در منهتن به دنیا آمد. پدرش نقاش و مادرش نوازنده ویولن بود. او کار خود را با نویسندگی در چندین سریال کمپانی یونیورسال آغاز کرد. او در سال ۱۹۷۲ به جمع نویسندگان یک فیلم سینمایی علمی تخیلی پیوست اما پس از آن به دلیل بازخورد بدی که عوامل تولید دریافت کرد از سینما جدا شد و کارش را در عرصه تلویزیون پی گرفت. او در این باره گفته بود: «هنگامی که فیلمنامه را تحویل دادید کار شما تمام است و دیگر شما را در صحنه نمی‌خواهند.»

او زندگینامه خود را در کتاب «پنجاه سال در تلویزیون» منتشر کرد و در آن داستان همکاری و کشمکش‌های مدام خود با بازیگران، مالکان استودیوهای فیلمسازی و برخی از شکست‌های کارنامه کاری خود را روایت کرده است.

استیون بوچکو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین