کد خبر: 18741 A

رد اتهامات به رییس آکادمی اسکار / جان بیلی در سمتش باقی ماند

رد اتهامات به رییس آکادمی اسکار / جان بیلی در سمتش باقی ماند

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اتهامات اخلاقی وارد شده به رئیس این نهاد سینمایی نادرست بوده و وی همچنان رئیس آکادمی باقی می‌ماند.

ایران آرت: «جان بِیلی» که به سبب اتهامات رسوایی اخلاقی تحت بررسی و تحقیق آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار قرار داشت با اعلام کمیته ویژه آکادمی اسکار از اتهامات وارده تبرئه شده و همچنان رئیس اکادمی باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این فیلمبردار کهنه‌کار هالیوودی که سال گذشته به عنوان سی وچهارمین رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار انتخاب شد با چندین مورد اتهام آزار و اذیت جنسی رو به رو شده بود و به همین دلیل کمیته‌ای ویژه در آکادمی اسکار مامور تحقیق در این زمینه شده بود تا سه مورد شکایت آزار و اذیت جنسی علیه وی را بررسی کند.

آکادمی اسکار با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آکادمی این شکایت را بسیار جدی گرفته بود اما در نهایت کمیته ویژه به اتفاق به این نتیجه رسید که هیچ اقدام دیگری در این زمینه نیاز نیست و هیات مدیره آکادمی نیز نتیجه بررسی‌ها را تائید کرده است.

«جان بیلی» فیلمبردار هالیوودی که جانشین «چریل بون ایساکس» به عنوان رئیس آکادمی اسکار شده پیش از این ۱۵ سال عضو شاخه فیلمبرداری آکادمی بود. «بیلی» ۷۴ ساله که در کارنامه هنری خود فیلمبرداری آثار چون «مردم معمولی»، «ترس بزرگ»، «روز گراندهاگ»، «میهمانی سالگرد»، «قدمی درجنگل» را دارد، در سال ۲۰۱۴ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی انجمن فیلمبرداران سینمای آمریکا را دریافت کرد اما هیچگاه در طول دوران فعالیت سینمایی خود نتوانسته نامزد جایزه اسکار شود.

بسیاری از اعضای آکادمی اسکار امیدوار بودند مجددا یک زن یا فردی غیر سفید پوست ریاست آکادمی اسکار بر عهده بگیرد، زمانی که «چریل بون ایساکس» در سال ۲۰۱۳ رئیس آکادمی شد توجهات زیادی را به عنوان سومین زن و اولین رئیس رنگین پوست این نهاد مهم سینمایی برانگیخت.

«ایساکس» در طول چهار سال ریاست در آکادمی اسکار اقدامات مهمی در راستای افزایش تنوع جنسیتی و نژادی در میان اعضای اکادمی انجام داد و در طول این مدت «استیو مک‌کوئین» با فیلم «دوازده سال بردگی» در سال ۲۰۱۳ و سال گذشته نیز «بری جنکینز» با فیلم «مهتاب» که هر دو سیاه پوست بودند، اسکار بهترین فیلم را از آن خود کردند.

اسکار جان بیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین