کد خبر: 18621 A

صحبت‌های سیروس مقدم درباره پایان سریال "پایتخت"

صحبت‌های سیروس مقدم درباره پایان سریال "پایتخت"

کارگردان سریال "پایتخت" گفت: تا زمانی که مردم دوست داشته باشند این سریال را ادامه خواهیم داد.

ایران آرت: سیروس مقدم کارگردان فصل‌های مختلف «پایتخـت» در گفتگـویی با ویژه‌نامه نوروزی جام جم، از ویژگـی‌های این سریال، شخصیت‌ها و مخصوصاً فصل پنجم آن می‌گوید. 

در قصه «پایتخت 5» ظاهراً سراغ داعش رفته‌اید...

ما سراغ داعش نرفتیم داعش سراغ ما آمد (می‌خندد) و اتفاقاتی رخ می‌دهد که باید در سریال ببینید. داستان ناخواسته به اتفاقاتی می‌کشد که خانواده از آن سر درمی‌آورد. مثل‌اینکه شما وارد قایقی شوید که ناخواسته به سمت پاناما می‌رود و این میان مجبور هستید خودتان را نجات دهید وگرنه در پاناما غرق می‌شوید.

فکر می‌کنم فصل پنج سریال جذابیت‌های زیادی داشته باشد، اما آیا نگرانی هم دارید که این فصل علی رغم تلاش‌هایتان دیده نشود یا بازخورد لازم را نگیرد؟

هر اثر هنری مثل هندوانه در بسته است که تا زمانی که روی آنتن نرود نمی‌توانید متوجه بازخورد و چگونگی آن شوید. این بازتاب‌ها خیلی هم به شرایط جامعه و اوضاع‌واحوال کشور بستگی دارد، یعنی اگر مردم حال خوشی داشته باشند بازتاب خوبی هم خواهد داشت و اگر شرایط چندان مساعدی نباشد، این بازخوردها افت خواهد داشت. بااین‌حال ما مجموعه‌ای از جذابیت‌ها را در «پایتخت» کنار هم چیده‌ایم. شما در این سریال برای اولین بار با صحنه‌ها و دکورها و موقعیت‌هایی روبه‌رو می‌شوید که نه‌تنها در سینما و تلویزیون ایران، که به نظر من در دنیا هم کمتر تجربه شده است.

بعد از «پایتخت» چه خواهید کرد؟

سریال «هنگام بیداری» را داریم که حدود یک سال هم هست درگیر آن هستیم و من خیلی دوستش دارم. ژانر این کار هم در سریال‌های من تکرار نشده است. «هنگام بیداری» یک سریال تاریخی است که در مقطع جنگ جهانی اول رخ می‌دهد و لوکیشن آن در بوشهر است و هیچ ارتباطی با سریال‌هایی که تاکنون ساخته‌ام ندارد. هم‌اکنون هم مشغول مسائل مختلف این سریال هستیم و کار را به‌نوعی پیش می‌بریم تا سال دیگر بتوانیم فیلم‌برداری آن را شروع کنیم.

چقدر در فیلمنامه و ساخت دکورها پیش رفته‌اید؟

حدود 20 قسمت از فیلمنامه به نگارش درآمده، لباس‌های شخصیت‌ها دوخته و بخشی از دکورها هم ساخته شده. ما در حال پیش‌تولید اولیه سریال هستیم و در سال 97 هم پیش‌تولید جدی کار را شروع می‌کنیم.

سریال در چه شهرهایی تصویربرداری می‌شود؟

احتمالاً بخش عمده کار در شیراز و بوشهر تصویربرداری و بخشی هم در شهرک دفاع مقدس ساخته می‌شود.

آیا این فصل از «پایتخت» آخرین فصل آن است و این کتاب را ببندید؟

از کجا می‌دانید که می‌خواهیم آن را ببندیم؟ ما تا زمانی که مردم دوست داشته باشند سریال «پایتخت» را می‌سازیم و وقتی مردم بگویند سریال به تکرار رسیده است دیگر روی آن کار نمی‌کنیم. اگر نوعی نیازسنجی از طرف مدیران سازمان باشد که مردم همچنان «پایتخت» را دوست دارند ما هم آن را می‌سازیم.

پایتخت سیروس مقدم پایتخت 5
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین