کد خبر: 18620 A

پیام رییس آکادمی اسکار درباره اتهام تجاوز جنسی

پیام رییس آکادمی اسکار درباره اتهام تجاوز جنسی

جان بیلی رئیس آکادمی هنر و صنعت سینما معروف به اسکار سرانجام سکوتش را شکست و اتهام اذیت و آزار جنسی را تکذیب کرد.

ایران آرت: جان بیلی با ارسال پیامی برای اعضای آکادمی گفت، گزارش هایی که درباره رفتار ناشایست او در رسانه های خبری منتشر شده واقعیت ندارد و بی پایه و اساس است.

جان بیلی ۷۴ ساله نخستین فیلمبرداری است که بعنوان رئیس آکادمی هنر و صنعت سینما برگزیده شد، دوره ریاست او یک ساله است و ماه اوت آینده به پایان می رسید.

جان بیلی در شرایطی به ریاست این سازمان هنری برگزیده شد که آکادمی یکی از دشوارترین دوران خود را سپری می کرد و اتهامهای مبنی بر اذیت و آزارهای جنسی هاروی واینستین و سایر چهره های مشهور هالیوود به جنجال بزرگی تبدیل شده بود.

او دوران اولیه ریاست خود را با شعار پاکسازی هالیوود از افرار شرور و بی اخلاق آغاز کرد و موفق به تصویب قوانینی برای اخراج هنرمندان خاطی و حمایت از زنان قربانی شد.

ولی اتهام اذیت و آزار جنسی علیه خود جان بیلی ضربه مهلکی برای آکادمی بود و شایستگی او برای ریاست بزرگترین صنف سینمایی جهان را زیر سوال برد.

جان بیلی از چهره های فعال آکادمی است و پیش از گزینش به مقام ریاست، ۱۵سال عضو هیأت مدیره بوده و در سمت های مختلف خدمت کرده است.

جان بیلی در این پیام نوشتاری گفت، این اتهامات با هدف ترور شخصیت و تخریب کارنامه حرفه ای ۵۰ ساله او مطرح شده و او قربانی یک دسیسه غیر اخلاقی شده است.

هر چند که آکادمی هنر و صنعت سینما تاکنون واکنش رسمی به اتهامات وارده نشان نداده ولی گفته می شود تحقیقاتی غیر رسمی در این زمینه ترتیب داده و سرگرم بررسی شواهد و مدارک موجود است.

اسکار جان بیلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین