کد خبر: 1855 A

واکنش ها به نوید محمدزاده تندتر می شود/ کی مرام هم وارد شد

واکنش ها به نوید محمدزاده تندتر می شود/ کی مرام هم وارد شد

فقط مانده رضا عطاران که پارسال سیمرغ گرفت به نوید محمدزاده پاسخ دهد....

ایران آرت : «پارسال حرف نزدم، امسال حرف می‌زنم. خیلی خوشحالم. امسال سومین سیمرغ‌ام است، اگر از آن پشت سیمرغ «عصبانی نیستم» را به من بدهند. شیطنت‌هایی بعد از اعلام نامزدها کردند که مادرم به من زنگ زد، گفت: اشکال نداره امسال جایزه نمی‌گیری. این هیأت داوران عقبه سینما هستند باید به نظر آنها احترام بذاریم. کمترین کار برای علی و وحید جلیلوند گرفتن این سیمرغ است. حالا حالاها دوست دارم بیایم بالا و سیمرغ بگیرم. در ضمن یادتان باشد دیوار این خانه از طلاست.»
 
به گزارش روزنامه تماشاگران امروز، این حرف‌های نوید محمدزاده بود؛ بازیگری که برای دریافت سیمرغ نقش مکمل مرد، روی سن اختتامیه جشنواره سی‌وپنجم رفته بود.


او که روزگاری نه چندان دور در جشنواره سی‌ودوم حقش خورده شده بود و به زعم همه منتقدان و اهالی سینما، جایزه‌ای که حقش بود را روی سن جشنواره عوض کرده بودند و آن را به رضا عطاران داده بودند.

حالا نوید محمدزاده بعد از گرفتن دومین سیمرغ، با شادی از عقبه سینمایی هیأت داوران می‌گوید و کنایه‌ای هم به کارگردان جوان فیلم «ماجرای نیمروز» می‌زند. محمدحسین مهدویان دو روز قبل و پس از اعلام اسامی کاندیداها، با ذکر یک تمثیل از این گفته بود که حرف حق حتی اگر روی دیوار طویله نوشته شود، در همه جا انتشار خواهد یافت. نوید محمدزاده در پاسخ او بود که از دیوارهای طلای جشنواره‌ای گفت که امسال از همیشه ضعیف‌تر برگزار شد و حاشیه‌هایش از همه ادوار گذشته بیشتر و فجیع‌تر بود. حاشیه‌هایی که همه هم‌صنف‌های نوید محمدزاده به آن اذعان دارند و برخی‌شان با صدای بلند از آنها گلایه کردند و برخی هم که صدایی برای اعتراض و انتقاد بلند نکردند، حداقل زبان به تعریف و تمجید نگشودند.

بازتاب حرف‌های نوید محمدزاده از همان فردای اختتامیه آغاز شد. هادی حجازی‌فر، بازیگر نقش حاج احمد متوسلیان «ایستاده در غبار» و کمال جنجالی «ماجرای نیمروز» اولین نفری بود که در یک گفت‌وگو، ناراحتی‌‌اش از این حرف‌ها را ابراز کرد. او که شانس اول دریافت سیمرغ نقش مکمل مرد بود و بر اساس برخی شنیده‌ها پس از این که یک سایت سینمایی در یک اقدام غیرحرفه‌ای برندگان سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل و نقش اصلی را رسانه‌ای کرد، جایزه را تغییر دادند و آن را به نوید محمدزاده دادند، در گفت‌وگویی در مورد حرف‌های بازیگر «بدون تاریخ، بدون امضا» روی سن گفت: «حقیقتش من بازی نوید در فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» را ندیده‌ام اما خودم از طرفدارهای بازی او هستم و از این که جایزه گرفت هم ناراحت نشدم. فقط چیزی که بقیه را ناراحت کرد، حرف‌هایی بود که نوید در مراسم اختتامیه زد! بالاخره نوید هم زحمت می‌کشد و به نظرم برندگان و بازندگان نباید درباره جایزه‌ها چیزی بگویند و لازم است تا دوباره کار کنیم و نگاهی رو به جلو داشته باشیم.»

میلاد کی‌مرام هم چند روزی پس از اختتامیه، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام‌اش به نوید محمدزاده واکنش نشان داد. او در این باره، پس از این که لیستی از افرادی آورد که به نظرش در حق‌شان اجحاف شده بود و جایزه نگرفته بودند، با کنایه‌ای که همه هدف آن را نوید محمدزاده برداشت کردند، نوشت: «عمو جون، قشنگ، کارى به دیوار نداشته باش شما، یاد بگیر اندازه حرفات قد بکشى، دوما با دیوار کار نداشته باش شما، ببین باد از کدوم ور میاد خودتو رها کن، شُل بگیر دنیارو. سوما شما یک تغییر رشته هم می‌تونى بدى برى تو مسابقات موج‌سوارى شرکت کنى، بى‌شک یکى از بهترین‌ها می‌شى. یا رب مباد آن که گدا معتبر شود!»

حرف‌های عجیب نوید محمدزاده که روزگاری خود از بی‌عدالتی در سینما ضربه خورده است و حتی اشک به چشمانش آمده، واکنش برخی از اهالی مطبوعات را نیز به دنبال داشت. بعضی از این نوشته ها تندند و به این بازیگر جوان هشدار داده اند گرفتار جو گیری نشود. 
 

نوید محمدزاده اما این روزها سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی به این حرف‌ها نشان نمی‌دهد. قطعاً او خوب می‌داند که با حرف‌هایی که روی سن اختتامیه زده، خیلی‌ها را ناراحت کرده است؛ خیلی از هم‌صنفانش را که مثل میلاد کی‌مرام و هادی حجازی‌فر، واکنش مستقیمی نشان نمی‌دهند و دلخوری از او را برای خودشان نگه داشته‌اند. خیلی از آنها که امسال مثل نوید خوش‌شانس نبودند تا مورد تأیید این هیأت داوران به زعم سینمایی‌ها با سلیقه عجیب غریب قرار بگیرند و سیمرغ جشنواره را به خانه ببرند.»

 

میلاد کی مرام نوید محمد زاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین