کد خبر: 18511 A

رسوایی‌های جنسی سیاستمدار معروف سوژه یک فیلم شد

رسوایی‌های جنسی سیاستمدار معروف سوژه یک فیلم شد

کارگردان مشهور ایتالیایی در فیلمی به رسوایی‌های جنسی نخست وزیر سابق ایتالیا پرداخته است.

ایران آرت: تازه‌ترین ساخته سینمایی پائولو سورنتینو فیلمساز تحسین شده ایتالیایی، درباره برلوسکونی نخست‌وزیر سابق ایتالیا است. فیلم با نام «لورو/ آنها» آماده نمایش شده است و بخش مهم آن اختصاص به رسوایی‌های جنسی این سیاستمدار دست راستی دارد.

به گزارش جام جم، برلوسکونی یک نواب رسانه‌ای و همچنین اهل فعالیت‌های حرفه‌ای و باشگاهی ورزشی است. او حتی مدتی مدیر و مالک باشگاه آ ث میلان بود. او برای چهاربار پست نخست‌وزیری کشور را هم به‌عهده گرفت. اما فیلم تازه سورنتینو، بیشتر از هر چیزی به رسوایی‌های جنسی او پرداخته است.

منتقدان سینمایی که لورو را دیده‌اند، می‌گویند همان حال و هوای همیشگی فیلم‌های سورنتینو را دارد و سرشار از موسیقی گوش خراش، فیلمبرداری چشم‌نواز و غنی و بازی‌های جذاب و روان است. تونی سرویلو ستاره محبوب سینمای ایتالیا، این‌بار در نقش برلوسکونی بازی کرده است. النا سوفیا ریچی هم در نقش ورونیکا همسر او ظاهر شده است.

در تبلیغات فیلم یک صحنه جالب گنجانده شده، که سخت مورد توجه تماشاگران ایتالیایی قرار گرفته است. از برلوسکونی پرسیده می‌شود:« انتظار چه چیزی را داری؟ این که ثروتمندترین مرد کشور باشی،دوباره نخست وزیر شوی و همه مشتاق و دیوانه تو باشند؟» پاسخ سیاستندار بدنام مثبت است! او در ادامه می‌گوید:«این دقیقا همان چیزی است که انتظارش را دارم.» البته این سرویلو است که در قالب کاراکتر برلوسکونی این پاسخ را می‌دهد.

سورنتینو قصد دارد اولین نمایش بین‌المللی ساخته تازه‌اش را در جشنواره بین‌المللی کن در ماه می داشته باشد. او یکی از هنرمندانی است که به‌صورت منظم با فیلم‌هایش در این بزرگ‌ترین رویداد سینمایی جهان شرکت می‌کند. اما هنوز معلوم نیست لورو در دو بخش در کن به نمایش درمی آید یا نه.

سورنتینو فیلمش را برای اکران عمومی در سینماهای کشور، به دو بخش تقسیم کرده است. تحلیلگران اقتصادی سینما از حالا پیش بینی یک موفقیت مالی زیادی برای لورو می‌کنند. ساخته‌های قبلی فیلم ساز هم با استقبال منتقدان و تماشاگران معمولی روبه‌رو شده است. در سال 2008 «ال دیوو» او که درباره گولیو آندریوتی نخست وزیر اسبق ایتالیا بود، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین گریم شد. «زیبایی بزرگ» فیلم ساز در سال 2013 (که درباره دوران پس از برلوسکونی بود) اسکار بهترین فیلم خارجی سال را از آن خود کرد. لورو او محصول مشترک ایتالیا و فرانسه است و پخش بین‌المللی آن را کمپانی یونیورسال به عهده دارد.

اهل فن عقیده دارند لورو یکی از فیلم‌های جنجالی امسال ایتالیا باشد. اتفاقات سیاسی چند هفته اخیر و انتخابات کشور (که با حضور سایه وار اما فعال برلوسکونی همراه بود) تاثیر خود را بر روی نوع استقبال و برخورد تماشاگران با آن خواهد گذاشت. در عین حال، ماجرای هاروی واینستن که بازار بحث درباره رسوایی‌های جنسی سلبریتی‌ها را داغ کرد، عامل مهمی برای توجه بیشتر تماشاگران ایتالیایی به مورد مشابه نخست وزیر بدنام خودشان است.

پائولو سورنتینو برلوسکونی آث میلان لورو/آنها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین