کد خبر: 18456 A

ساخت یک فیلم ابرقهرمانی توسط کارگردان سرشناس زن

ساخت یک فیلم ابرقهرمانی توسط کارگردان سرشناس زن

کارگردان فیلم "چروکی در زمان" برای ساختن یک فیلم ابرقهرمانی انتخاب شد.

ایران آرت: در پی موفقیت کارگردان و بازیگران سیاه‌پوست فیلم «پلنگ سیاه»‌ و موفقیت یک کارگردان زن در فیلم «زن اعجوبه»، که هر کدام بیش از یک میلیارد دلار فروش‌ داشتند، شرکت برادران وارنر «خدایان جدید» فیلم ابرقهرمانی بعدی بنگاه «دی سی کامیکز» را به یک کارگردان سیاهپوست زن سپرد.

استودیو برادران وارنر اعلام کرد که کارگردان «اوا دوورنی»، با فیلم «خدایان جدید» (به انگلیسی The New Gods) یک جهان جدید ابرقهرمانی را براساس کتاب‌مصورهای بنگاه «دی سی کامیکز» به وجود خواهد آورد. از خانم «دورورنی» فیلم تخیلی «چروکی در زمان» محصولی از شرکت «دیزنی» هم اکنون روی پرده سینماهای جهان است.

بنگاه انتشاراتی «دی سی کامیکز»، یک واحد از استودیوی برادران وارنر، چندین دهه است برای بدست آوردن خوانندگان و هواداران بیشتر، با بنگاه انتشاراتی «مارول» که اینک یکی از واحدهای شرکت «دیزنی»‌ است، رقابت می‌کند.

«دی سی کامیکز» صاحب شخصیت‌های «بت من» و «سوپرمن»، دو سال پیش فیلم «نبرد بت من علیه سوپرمن» را به روی پرده سینماها فرستاد، و سال گذشته، با فیلم «اتحادیه عدالت» (به انگلیسی (Justice League موفقیت متوسطی به دست آورد، اما هیچکدام از فیلم‌های «دی سی کامیکز» به اندازه فیلم «زن اعجوبه» (به انگلیسی Wonder Woman) با شرکت ستاره اسرائیلی «گال گادوت» و به کارگردانی «پتی جنکینز» موفق نبود.

بنگاه «مارول» رقیب «دی سی کامیکز»، ده سال پیش با فیلم «مرد آهنی» ساختن سری فیلم‌هائی را آغاز کرد که کهکشان سینمائی مارول نامگذاری شد. از این مجموعه تاکنون ۱۸ فیلم ساخته شده است، از جمله «پاسداران کهکشان» و سری فیلم‌های «انتقامجویان» یا Avengers اما بنگاه «مارول»‌ با سپردن شخصیت کمتر شناخته شده «پلنگ سیاه»‌ به کارگردان جوان «رایان کوگلر» بیشتر موفقیت را داشت. این فیلم طی چهار هفته اول اکران، مبلغ ۱۱۷ میلیارد دلار در دنیا فروش کرد.

داستان مجموعه کتاب‌‌مصور «خدایان جدید»‌ The New Gods در کهکشانی آرمانی موسوم به پیدایش جدید New Genesis روی می‌دهد، که در آن «والاپدر» Highfather با «دارک سید» فرمانفرمای خودکامه سیاره‌ای مخروبه و سیاه، در نبرد است.

کارگردان «اوا دوورنی» که با فیلم «سلما» در باره راهپیمائی تاریخی مارتین لوترکینگ مبارز مساوات نژادی و حقوق مدنی، به شهرت رسید، قبل از آن که برای پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری «چروکی در زمان» برگزیده شود، از جمله فیلم مستند «۱۳» در باره کثرت زندانیان سیاهپوست را خلق کرد.

کارشناسان در هالیوود می‌گویند فیلم کردن مجموعه داستان‌های «خدایان جدید» به مراتب از ساختن «چروکی در زمان» (به انگلیسی: (Winkle in Time رمان مشهور ولی پیچیده نویسنده «مدلین لنگل» آسان‌تر خواهد بود.

فیلم «چروکی در زمان» که جمعه گذشته وارد دومین هفته اکران سراسری خود شد، محصولی از شرکت دیزنی است.

اوا دوورنی فیلم ابرقهرمانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین