کد خبر: 18253 A

رقابت علیخانی و علی ضیا و یک سورپرایز ویژه!

رقابت علیخانی و علی ضیا و یک سورپرایز ویژه!

شبکه 2 سیما قول حضور یک مهمان ویژه را در برنامه تحویل سال خود داد.

ایران آرت: بهار نزدیک شده است. در آستانه عید بزرگ ایرانی، رسانه ملی هم مثل هر سال با دستی پر به استقبال مخاطبان آمده و گنجینه‌ای از مجموعه‌های نمایشی و برنامه‌های زنده و تولیدی را برای پخش از شبکه‌های مختلف تدارک دیده است. با این حال شاخص‌ترین این برنامه‌ها و اصطلاحا گل سر سبدشان ویژه‌برنامه‌هایی است که در لحظات به یاد ماندنی تحویل سال از شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌روند و با بخش‌هایی مفرح و حضور مهمانانی محبوب، سال قدیم مخاطبان را به لحظه‌های نوروزی نو گره می‌زنند.

گزارش زیر حاصل پیگیری‌های روزنامه جام‌جم از برنامه‌هایی است که شبکه‌های مختلف به مناسبت تحویل سال روی آنتن می‌فرستند.

نوروز به سبک فرمول یک

شبکه یک سیما به عنوان قدیمی‌ترین شبکه تلویزیون، امسال برنامه‌ای را با حال و هوای جوانانه و با استفاده از تیمی خلاق برای پخش در لحظات نوروز تدارک دیده است. این برنامه که «یک یک» نام دارد، با همان ترکیب عوامل برنامه‌ساز فرمول یک در حال برنامه‌ریزی است و اجرای آن را هم علی ضیا عهده‌دار شده؛ مجری جوانی که ادبیاتی امروزی دارد و با لحن صریح و شوخی‌های کلامی‌اش احتمالا نگاه مخاطبان زیادی را به خود جلب خواهد کرد. یک یک چهارمین تجربه اجرای ضیا در عرصه برنامه‌های نوروزی است و او پیش از این دو بار هم در سال‌های 94 و 95 مجری ویژه‌برنامه نوروزی شبکه یک بوده است.

افشین حسین‌خانی، تهیه‌کننده این ویژه‌برنامه نوروزی به جام‌جم می‌گوید: یک یک برنامه‌ای ترکیبی است و در آن از حضور بازیگران، خوانندگان و نیز افراد معروف و فعال در زمینه‌های اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

از جمله نکات جالب توجه در این برنامه، حضور چهره‌هایی از میان جوانان فعال در فضای مجازی است. حسین‌خانی توضیح می‌دهد: این نخستین بار است که حضور این افراد را در قاب تلویزیون خواهیم دید. با این حال اجازه بدهید نامی از کسی نبرم و اجازه بدهیم مخاطبان با دیدنشان غافلگیر شوند.

یک یک با اجرای ضیا و حضور مخاطبانی از جنس مردم در فضای استودیو، پخش‌اش را از 26 اسفند به مدت چهار شب آغاز خواهد کرد. ویژه‌برنامه تحویل سال این شبکه هم 29اسفند از ساعت 12 ظهر تا 9 شب مهمان سفره هفت‌سین مخاطبان خواهد شد.

قول حضور چهره‌ای خاص!

شبکه دوی سیما هم ویژه‌برنامه‌ای خاص را برای پخش در لحظات تحویل سال تدارک دیده است. این ویژه‌برنامه که تاکنون نام آن قطعی نشده است، با اجرای محمد سلوکی و ژیلا صادقی روی آنتن خواهد رفت.

محمدرضا رضاییان، تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت: «همین نزدیکی» عنوان کلی ویژه‌برنامه‌های مناسبتی شبکه دوی سیماست که در این مدت در مناسبت‌هایی چون شب یلدا و ایام دهه فجر با اجرای مژده لواسانی روی آنتن رفت؛ اما اکنون به دنبال نامی ویژه‌تر برای این برنامه نوروزی هستیم. این تهیه‌کننده اضافه می‌کند: تلاش می‌کنیم ویژه‌برنامه متفاوتی داشته باشیم و هنوز مشغول برنامه‌ریزی هستیم. به ایده‌های جذابی فکر کرده‌ایم و از حضور مهمان‌های درجه یک و خواننده‌ها و نمایش بخش‌های گوناگون تصویری استفاده خواهیم کرد.

این تهیه‌کننده همچنین از حضور مهمانی ویژه در برنامه خبر داد. به گفته رضاییان، این مهمان از چهره‌های فعال عرصه هنر قرار است بعد از سال‌ها در تلویزیون حضور پیدا کند.

بهارانه‌ای با بوی نارنج

احسان علیخانی این‌بار هم در لحظه تحویل سال، مهمان نگاه مخاطبان شبکه سه سیماست. علیخانی که در طول سال‌های اخیر فقط او را در طول شب‌های ماه رمضان با اجرای «ماه عسل» و نیز تدارک و اجرای برنامه ویژه «سه ستاره» در آستانه تحویل سال می‌بینیم، امسال با «بهار نارنج» مهمان خانه‌هاست.

گروه تولید این برنامه عیدانه، نوید ساخت آیتم‌هایی جذاب را برای بهار نارنج داده‌اند که احتمالا همان امضای همیشگی برنامه‌های علیخانی را خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود دکور کار هم تماشایی و متفاوت باشد.

گفتنی است، برنامه بهار نارنج با اجرای احسان علیخانی از شنبه 26 اسفند بعد از خبر 22 به مدت چهار شب روی آنتن شبکه سه می‌رود. عوامل این برنامه برای روز سه‌شنبه و همزمان با سال تحویل هم حدود هشت ساعت برنامه تدارک دیده‌اند.

نوروز با طعم فرهنگ

شبکه چهار سیما به عنوان مهد برنامه‌های فرهنگی و هنری در سیما، امسال ویژه‌برنامه‌ای از جنس برنامه‌های ادبی شبانه‌اش را برای پخش در لحظات تحویل سال تدارک دیده است. این ویژه‌برنامه که به همت همان گروه برنامه‌ساز چشم شب روشن و با تهیه‌کنندگی امیر قمیشی تدارک دیده می‌شود تا این لحظه «بفرمایید بهار» نام دارد و قرار است توسط محمد صالح‌علا اجرا شود. بر این اساس مخاطبان احتمالا با برنامه‌ای خاص و آرام در فضایی شاعرانه مواجه خواهند بود.

هفت‌سین به رنگ فیروزه

شبکه پنج سیما تا این لحظه ویژه‌برنامه متفاوتی را برای پخش در لحظات تحویل سال نو تدارک ندیده و فقط از پخش مناسبتی «شب فیروزه‌ای» در ایام نوروز و شب تحویل سال خبر داده است. شب فیروزه‌ای عنوان جنگ شبانه‌ای است که با حضور مهمانان مختلف و هنرمندان هر شب به طور زنده از این شبکه روی آنتن می‌رود و حالا قرار است پخش نوروزی داشته باشد.

برنامه موردنظر در دسترس نیست!

شبکه نسیم به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های صدا و سیما تا این لحظه هنوز برنامه خاصی را برای پخش در لحظات تحویل سال تدارک ندیده است و احتمالا در طول لحظات تحویل سال هم یکی از قسمت‌های از پیش ضبط شده دورهمی را روی آنتن خواهد فرستاد.

علی ضیا احسان علیخانی محمد سلوکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین