کد خبر: 17889 A

برندگان اسکار روی سن چه گفتند؟ / اسکار 2018 تحت تأثیر تنوع نژادی و آزارهای جنسی

برندگان اسکار روی سن چه گفتند؟ / اسکار 2018 تحت تأثیر تنوع نژادی و آزارهای جنسی

مراسم اسکار 2018 با حواشی و اتفاقات جالبی همراه بود.

ایران آرت: مراسم اسکار نودم که صبح امروز ۱۴ اسفند به وقت ایران برندگان خود را شناخت با سخنرانی‌های جالب توجه و شگفتی‌هایی همراه بود.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، سخنان فرانسیس مک‌دورماند در هنگام دریافت جایزه بهترین بازیگر زن یک نکته خاص داشت. وی گفت: من باید دو کلمه برای شما بگویم: ماده فراگیر و بعد در ادامه گفت: حالا این چی هست؟ این موردی است که خیلی‌ها از آن در هنگام بستن قرارداد استفاده می‌کنند تا تنوع نژادی و جنسیتی را فراهم کنند. ما باید از این مورد به یک میلیون دلیل حمایت کنیم، اما اگر بتوانی فقط یک دلیل پیدا کنی، باید گفت این امر ممکن است فیلم‌ها را بهتر کند.

jo6Mid0R2Csm

وی در همین حال از همه نامزدهای خانم در سالن خواست تا بلند شوند و بعد از آقایان انتخاب کننده خواست تا از آنها درباره پروژه‌ها و ایده‌هایشان نه فقط در مراسم پس از اسکار بلکه در اتاق کار و پس از فصل اهدای جوایز سوال کنند.

در این مراسم برخی از اهداکنندگان و نامزدها نیز خواستار محقق شدن فرصت‌های بهتر برای زنان در هالیوود شدند. در این زمینه اما استون که نامزدهای بهترین کارگردانی را معرفی می‌کرد به طعنه گفت: چهار مرد و گرتا گرویگ.

جنیفر لارنس اهداکننده جایزه بهترین بازیگر زن از جودی فاستر برای این که یکی از اولین جوایز او را در ۱۹ سالگی به وی اهدا کرد، تشکر کرد.

برابری جنسیتی در بخش موسیقی

وقتی کریستین اندرسون-لوپز و رابرت لوپز ترانه نویس‌های انیمیشن «کوکو» جایزه این بخش را دریافت کردند اندرسون-لوپز تاکید کرد این بخش از آن بخش‌هایی است که شانس ۵۰/۵۰ از نظر جنسیتی در آن وجود دارد. وی گفت: وقتی به این بخش نگاه می‌کنی، کمک می‌کند که تصور کنی که همه بخش‌های دنیا می تواند شبیه این بخش شود.

حمایت از جنبش زنان

در مراسم دیشب که به دنبال خیزش جنبش‌های «منم هم همینطور» و «وقتش رسیده است» برگزار شد در عین حال بحث قدرت مردان در هالیوود مطرح بود و شماری از زنان به بیان تجربیاتشان در این زمینه پرداختند. اشلی جاد، سلما هایک و آنابلا سیورا سه زنی بودند که از هاروی واینستین و بحث آزار جنسی توسط وی حرف زدند. جاد گفت امیدوار است که در ۹۰ سال آینده آکادمی اسکار بتواند امکانات بیشتری برای برابری، تنوع و فرصت‌های میان بخشی فراهم کند. وی گفت: این قولی بود که امسال به ما داده شد.

اهدای یک جت اسکی

جیمی کیمل گفت یک جایزه به کسی می‌دهد که کوتاه ترین سخنرانی را بیان کند. مجری مراسم اسکار گفت اولین مراسم اهدای جوایز اسکار در تاریخ تنها ۱۵ دقیقه طول کشید و هر فرد برنده تنها تشکر کرد.

c0Sndu1ELifB

برای حمایت از سخنرانی کوتاه، کیمل گفت یک بخش جدید به راه می‌اندازد و آن این که برنده‌ای که کوتاه‌ترین سخنرانی را ارائه کند یک جت اسکی به عنوان جایزه دریافت می‌کند. وی در طول شب بارها این مساله را به مخاطبان یادآوری کرد و پس از سخنرانی سم راکول که جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را برای بازی در فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» دریافت کرد، کیمل یادآور شد که یک دقیقه و ۲۹ ثانیه زمانی است که بقیه باید با آن رقابت کنند.

جیمی کیمل اسکار 2018 هاروی واینستین آزار جنسی هالیوود فرانسیس مکدورمند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین