کد خبر: 17665 A

ستاره‌های سینمای ایران در راه سوپر مارکت / رقابت جدی شهرزاد، گلشیفته و ممنوعه

ستاره‌های سینمای ایران در راه سوپر مارکت / رقابت جدی شهرزاد، گلشیفته و ممنوعه

9 سریال پر ستاره در شبکه نمایش خانگی در حال تولید و یا پخش است.

ایران آرت: بازار ساخت سریال نمایش خانگی، بیش از پیش داغ شده است. روزنامه هفت صبح به بهانه توزیع سریال «گلشیفته»، وضعیت سریال های جدید این شبکه را مرور کرده است.

بهمن فرمان آرا

بهمن فرمان آرا قصد دارد رمان «داستان جاوید» نوشته اسماعیل فصیح را به صورت سریال برای شبکه نمایش خانگی بسازد. در حال حاضر نگارش فیلمنامه این سریال با همکاری فرمان آرا، ماهان حیدری و مجید حیدری شروع شده و قرار است اوایل سال 97 وارد مرحله تولید شود. آن طور که شنیده می شود این سریال 24 قسمت دارد و احتمالا به این زودی ها کار تولیدش به پایان نمی رسد.

بهرام توکلی

اولین تجربه بهرام توکلی در عرصه سریال تلویزیونی، نگارش فیلمنامه «بیمار استاندارد» بود که به کارگردانی سعید آقاخانی ساخته شد اما نتوانست توقع مخاطبانش را برآورده کند. او حالا با سعید ملکان و سید محمدهادی رضوی، به تعامل رسیده تا سریال جدیدش را برای شبکه نمایش خانگی بسازد. نگارش فیلمنامه این سریال از مدت ها قبل شروع شده و زمان تولید آن مشخص نیست.

مصطفی کیایی

از سال گذشته مشغول کار بر روی طرحی برای شبکه نمایش خانگی است. از همان زمان اعلام شده بود، سریالی که برای شبکه نمایش خانگی می نویسد یک سریال ملودرام اجتماعی با مایه های عاشقانه است. حسین حاجی بیگی، تهیه کننده این سریال گفته از آنجایی که کار در شبکه نمایش خانگی ریسک بزرگی می طلبد تا زمانی که به یک فیلمنامه بسیار قوی نرسیده اند کار را شروع نمی کنند.

شهرزاد 3؛ حسن فتحی

در چه مرحله ای؟ الان پنج هفته است که فصل سوم سریال شهرزاد به بازار آمده. آن طور که اعلام شده فصل سوم بیست قسمتی است. پخش هفتگی آن ادامه دارد و اگر به همین صورت پیش برود به احتمال زیاد توزیع آن تا اوایل تابستان ادامه پیدا می کند. حسن فتحی در فصل دوم برای این که خلأ بزرگ آقا احساس نشود، پشت سر هم بازیگر به کار اضافه کرد و خب زیاد هم موفق نبود. در فصل سوم، روند تزریق بازیگر متوقف شده و با همان بازیگران فصل دو البته بدون رویا نونهالی و آتنه فقیه نصیری پیش رفته است. ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار، کماکان نقش های اصلی را به عهده دارند و سایر نقش ها هم کماکان سر جای خودشان هستند.

گلشیفته؛ بهروز شعیبی

29 آذر بهروز شعیبی به صورت کاملا نمادین سریال «گلشیفته» را در شهر یزد کلید زد و تولید سریال رسما شروع شد. تا الان بخش مهمی از سریال جلوی دوربین رفته است. قرار بود از اوایل فروردین 97 منتظر توزیع قسمت اول گلشیفته باشیم اما گویا وضعیت تغییر کرد و اولین قسمت سریال روز نهم اسفند توزیع شد. مهدی هاشمی، مهناز افشار، سیامک انصاری، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، محمد بحرانی، امیرمهدی ژوله، نیما شعبان نژاد و شیلا خداداد و هومن سیدی بازیگران این سریال هستند. 

ساخت ایران 2؛ برزو نیک نژاد

فصل اول «ساخت ایران»، شش سال پیش به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شد. همان زمان اعلام شد که قرار است فصل دوم این سریال هم به زودی تولید شود اما این اتفاق نیفتاد و تا همین امسال خبری از آن نبود. منصور سهراب پور و امیر پروین حسینی، به عنوان تهیه کنندگان سریال، برای فصل دوم، از برزو نیک نژاد دعوت به همکاری کردند. نیک نژاد اواخر دی، این سریال را در چین کلید زد. این سریال آن طور که اعلام شده 26 قسمتی است و تولید آن پنج ماه طول می کشد. هنوز مشخص نشده که قبل از توزیع قسمت اول قرار است کار را به کجا رسانده باشند. محمدرضا گلزار و امین حیایی که در فصل اول حضور داشتند حالا هم در ادامه کار جلوی دوربین رفته اند. غیر از این دو نفر، محسن کیایی، سحر دولتشاهی و سارا بهرامی هم قرار است با برزو نیک نژاد برای این پروژه همکاری کنند. نکته جالب این جاست که امین حیایی، سحر دولتشاهی و سارا بهرامی، هر سه جزو بازیگران برگزیده جشنواره امسال بودند و قطعا حضورشان در این سریال می تواند به فروش بیشتر آن کمک کند.

خوب، بد، جلف؛ بهروز افخمی

در چه مرحله ای؟ تا الان فیلمنامه 9 قسمت از سریال نوشته شده و پیمان قاسم خانی در حال نگارش باقی سریال است. با این که قرار بود از بهمن کلید بخورد اما فعال خبری از زمان تولید آن نیست. فعلا پژمان جمشیدی، بازیگر نقش اصلی این سریال در حال بازی در مجموعه «دیوار به دیوار2» است و به احتمال زیاد تا پایان تعطیلات نوروز هم امکان حضور در پروژه دیگری را ندارد. قطعا بهروز افخمی باید از واسط بهار کار تولید این سریال را کلید بزند. از آن جایی که سریال در ادامه همان فیلم «خوب، بد، جلف» ساخته می شود، طبیعتا بازیگران هم همان ها هستند. فقط حمید فرخ نژاد از پروژه خداحافظی کرده. علت خداحافظی این بوده که طبق فیلمنامه، قرار بوده نقش فرخ نژاد تازه بعد از قسمت پنجم شروع شود و او هم زیر بار نرفته است.

دل؛ منوچهر هادی

چند ماه پیش منوچهر هادی در اینستاگرامش پستی گذاشته و گفته که قرار است سریالی به اسم «دل» برای شبکه نمایش خانگی بسازد. بعید است این سریال به این زودی ها حاضر و آماده شود چون همین الان منوچهر هادی و ایرج محمدی، کارگردان و تهیه کننده ای که می خواهند «دل» را بسازند، کنار هم مشغول ساخت «پاهای بی قرار» برای شبکه پنج هستند. از طرف دیگر محمدرضا گلزار که قرار است نقش اصلی «دل» را بازی کند هم جلوی دوربین برزو نیک نژاد برای سریال «ساخت ایران2» رفته و آن طور که اعلام شده، تولید سریال پنج ماه ادامه پیدا می کند. بنابراین همه عوامل دست کم تا اواخر بهار مشغول کارند و احتمالا بعد از آن به فکر ساخت سریال می افتند. فعلا فقط نام سه  محمدرضا گلزار، ساره بیات و هومن سیدی به عنوان بازیگران این سریال اعلام شده است.

ممنوعه؛ امیر پورکیان

تا قبل از شروع فیلمبرداری سریال، خبر خاصی درباره این که قرار است سریال جدیدی به اسم «ممنوعه» در شبکه نمایش خانگی ساخته شود نبود. تازه اوایل بهمن درست زمانی که امیر پورکیان، «ممنوعه» را کلید زد، خبر تولید آن منتشر شد. نیکی کریمی، خاطره اسدی، امیرحسین آرمان، آناهیتا درگاهی، پژمان بازغی و الهه حصاری، آتیلا پسیانی و مجید مظفری بازیگران این سریال هستند.

شهرزاد ستاره های سینما گلشیفته ساخت ایران 2 ممنوعه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین