کد خبر: 17529 A

اسکار 2018 خود را تکرار می‌کند / کمدین معروف مجری شد

 اسکار 2018 خود را تکرار می‌کند / کمدین معروف مجری شد

سال گذشته اجرای جیمی کیمل در اسکار با شوخی‌های لفظی بسیار زیادی همراه بود.

ایران آرت: به گزارش جام جم، جیمی کیمل امسال برای دومین بار، مجری مراسم اسکار است. او سال قبل هم اجرای این نمایش پرزرق و برق هالیوودی را به‌عهده داشت. با وجود شوخی‌های لفظی بسیار زیادی که با تمام هنرمندان شرکت‌کننده در مراسم داشت، اما آکادمی اسکار او را دوباره برای اجرای مراسم خود انتخاب کرده است.

ظاهرا هنرمندان آمریکایی از شوخی‌ها و نیش زبان او گله مند نشده‌اند. در عین حال، این شوخی‌ها مورد پسند مردم و تماشاگران برنامه قرار گرفته و رای به حضور دوباره‌اش در مراسم داده‌اند. جیمی کیمل به‌عنوان یک مجری با ذوق و مسلط شناخته شده، که بداهه‌گویی رمز موفقیت او در کارش است. این مجری پنجاه ساله، در کنار حرفه اصلی خود به کارهایی مثل تهیه‌کنندگی، نویسندگی هم می‌پردازد و خودش را یک کمدین می‌داند. کیمل قبل از انتخاب برای اجرای مراسم اسکار، دوبار در سال‌های 2012 و 2016 مجری مراسم جوایز امی (اسکار تلویزیونی) بود. موفقیت او در اجرای این مراسم در سال 2016 بود که آکادمی اسکار را مجاب کرد اجرای مراسم سال 2017 خود را به دست او بسپارد. او در تعدادی از فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، در نقش خودش حضور کوتاه مدتی در جلوی دوربین داشته است.

کیمل فعالیت تلویزیونی خود را به‌عنوان مجری و کمدین از سال 1989 شروع کرد. در برنامه‌های زیادی ظاهر شد و همراه با تعدادی از دیگر مجری‌های تلویزیونی، برنامه‌های مشترکی را به روی آنتن برد. اما سال 2003 برای این کمدین سال مهمی است. در این سال از سوی شبکه تلویزیونی آ بی سی دعوت شد تا برنامه مستقل خود «جیمی کیمل لایو» را داشته باشد. پخش این برنامه تاک شو آخر شب تلویزیونی تا به امروز با موفقیت ادامه دارد. 

منتقدان هنری کار کیمل را با بیلی کریستال مقایسه می‌کنند و می‌گویند شیوه اجرای این دو بسیار شبیه هم است. آکادمی اسکار که در سال‌های اولیه مراسم خود از بازیگران سرشناس به عنوان مجری استفاده می‌کرد، در دو دهه اخیر بیشتر به سمت مجریان تلویزیونی رفته است. 

برخلاف چند دهه گذشته که مراسم اسکار دارای چند مجری بود، در دو دهه اخیر اجرای کل مراسم به‌عهده یک نفر گذاشته شده است. الن دجنرس و ووپی گلدبرگ دو بازیگر و کمدین زنی هستند، که به‌عنوان مجری با مراسم همکاری کرده‌اند. این دومی در کنار کریس راک، تنها هنرمندان سیاهپوستی هستند که به‌عنوان مجری اسکار به روی صحنه رفته‌اند. انتخاب مجریان اسکار گاهی اوقات هم با اعتراض مردم و هنرمندان روبه‌رو بوده است. چند سال قبل، نحوه اجرای ست مک فارلین مورد پسند بسیاری از تماشاگران مراسم اسکار قرار نگرفت. آنها خواستار آن شدند که آکادمی اسکار بعد از آن، اجرای مراسم سالانه‌اش را به دست او و شوخی‌های رکیکش ندهند.

جیمی کیمل اسکار 2018
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین