کد خبر: 17509 A

پلنگ سیاه در برابر ستاره‌های سینما

 پلنگ سیاه در برابر ستاره‌های سینما

"پلنگ سیاه" در حالی همچنان می تازد که فیلم جدید ناتالی پورتمن با فروش دور از انتظاری روبرو شده است.

ایران آرت: فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» دومین هفته اکران را نیز با قدرت به پایان رساند و خیلی زود در گیشه جهانی از مرز ۷۰۰ میلیون دلار فروش عبور کرد. در همین حال فیلم جدید ناتالی پورتمن با استقبال کم تماشاگران روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «پلنگ سیاه» اثر ابرقهرمانی موفق رایان کوگلر در دومین هفته اکران نیز فراتر از انتظار ظاهر شد و در سه روز پایانی هفته در آمریکای شمالی ۱۰۸ میلیون دلار کسب کرد. به این ترتیب فروش فیلم در آمریکا پس از فقط ۱۰ روز اکران به رقم ۴۰۰ میلیون دلار رسید.

«پلنگ سیاه» چهارمین فیلم تاریخ آمریکا با فروش بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار در هفته دوم اکران است و علاوه بر آن عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در ماه فوریه را نیز به خود اختصاص داده است. به باور کارشناسان گیشه «پلنگ سیاه» در پایان اکران با پشت سر گذاشت «انتقامجویان» تبدیل به پرفروش‌ترین اثر ابرقهرمانی تاریخ سینما خواهد شد.

در فیلم «پلنگ سیاه» چدویک بوزمن نقش قهرمان اصلی داستان را بازی می‌کند و لوپیتا نیونگو، مایکل بی‌.جوردن، دنیل کالویا، فارست ویتاکر و اندی سرکیس دیگر بازیگران آن هستند. در داستان این فیلم ابرقهرمانی درباره سرزمینی خیالی در آفریقا است که منابع عظیمی از ماده‌ای به نام ویبرانیوم دارد که منشاء قدرت ماورایی پلنگ سیاه است.

با احتساب فروش فروش ۳۰۴ میلیون دلاری «پلنگ سیاه» در کشورهای دیگر، اکنون فروش جهانی این فیلم به ۷۰۴ میلیون دلار رسیده است و بی‌شک یکی از فیلم‌های میلیاردی سال ۲۰۱۸ خواهد شد. «پلنگ سیاه» هفته گذشته در گیشه بین‌المللی دومین اثر پرفروش بود و در این بازار پس از فیلم «عملیات دریای سرخ» قرار گرفت که با فروش ۱۰۷ میلیون دلاری در چین گیشه بین‌الملل را از آن خود کرد.

در هفته‌ای که درخشش «پلنگ سیاه» همچنان بر اکران دیگر فیلم‌ها سایه انداخته است، کمدی «شب بازی» با بازی جیسون بیتمن و راشل مک‌آدامز بهترین عملکرد را داشت. این فیلم با فروش ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری در سه روز پایانی هفته پس از «پلنگ سیاه» دومین اثر سینمایی آمریکای شمالی بود. «شب بازی» در گیشه بین‌الملل ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دیگر به دست آورد و فروش جهانی خود را در آغاز کار به ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رساند.

ناتالی پورتمن نیز هفته گذشته با فیلمی متفاوت به نام «نابودی» به سینما بازگشت. او در این فیلم روبه‌روی اسکار آیزاک ایفای نقش می‌کند. «نابودی» به کارگردانی الکس گارلند در افتتاحیه ۱۱ میلیون دلار فروش داشت که کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. بخش عمده‌ای از ناکامی فیلم را می‌توان به نقدهای منفی منتقدان سینمایی که پیش از اکران گسترده فیلم منتشر شد، مربوط دانست. الکس گارلند کارگردانی فیلم موفق «اکس ماشینا» را در کارنامه دارد.

در ادامه می توانید جدول پرفروش ترین فیلمهای آمریکا را ببینید. 
 

ردیف

نام فیلم

فروش سه روز آخر هفته (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکا (میلیون دلار)

بودجه

۱

پلنگ سیاه

Black Panther

۱۰۸

۴۰۰

 

۲

شب بازی

Game Night

۱۶.۶

۱۶.۶

۳۷

۳

پیتر خرگوشه

Peter Rabbit

۱۲.۵

۷۱.۲

۵۰

۴

نابودی

Annihilation

۱۱

۱۱

۴۰

۵

پنجاه سایه آزاد

Fifty Shades Freed

۶.۹

۸۹.۵

۵۵

۶

جومانجی: به جنگل خوش آمدید

Jumanji: Welcome To The Jungle

۵.۶

۳۸۷.۲

۹۰

۷

قطار ۱۵:۱۷ به مقصد پاریس

The 15:17 to Paris

۳.۶

۳۲.۲

۳۰

۸

برترین شومن

The Greatest Showman

۳.۴

۱۶۰.۷

۸۴

۹

هر روز

Every Day

۳.۱

۳.۱

۴.۹

 
ناتالی پورتمن نابودی پلنگ سیاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین