کد خبر: 17255 A

"خوک" در برلین اکران شد / گزارش نشست خبری و عکس‌های مراسم فتوکال لیلا حاتمی و پریناز ایزدیار

"خوک" در برلین اکران شد / گزارش نشست خبری و عکس‌های مراسم فتوکال لیلا حاتمی و پریناز ایزدیار

مانی حقیقی در نشست خبری فیلم "خوک" در جشنواره برلین از اکران داخلی این فیلم در نوروز سال 97 خبر داد.

ایران آرت: فیلم "خوک" در شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین اکران شد و پس از آن مراسم فتوکال و نشست خبری این فیلم برگزار شد.

مانی حقیقی در بخشی از این نشست، در پاسخ به خبرنگار رویترز درباره تصویر قدرتمندی که از زنان در فیلمش نشان می‌دهد، گفت:‌ «انتخاب من این بود که تصویر زن قدرتمند را همانگونه که در ایران وجود دارند نشان دهم درست برخلاف تصویر قربانی که معمولا در فیلم‌های ایرانی نمایش داده می شود.

حقیقی 2

حقیقی در پاسخ به سئوال دیگری با این مضمون که «آیا اینکه به عنوان کارگردان ایرانی همواره سوالات سیاسی از شما می پرسند آزاردهنده است؟»، گفت: «نمی‌توان بگویم چقدر آزار دهنده است. ما کار هنری می‌کنیم و دوست داریم درباره آن صحبت کنیم. در هر مصاحبه‌ای سوال‌های سیاسی می‌پرسند، قبول، بله سانسور هست و زندگی و کنار آمدن با آن سخت است، اما چیزهای زیادی برای گفتن هست. ما این جا نیستیم که برای شما از مشکلات ایران بگوییم. به این فیلم به عنوان یک اثر هنری نگاه کنید.»

حقیقی گفت: «مشکل من صحبت درباره سیاسی بودن یا نبودن فیلم نیست مشکل من سطحی بودن بحث در این باره است.»

همچنین به گزارش فارس، لیلا حاتمی نیز در بخشی از این نشست گفت:  می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و عمیقا ناراحتی و عصبانیت خودم را از برخوردی که اخیرا با معترضان در ایران شد ابراز نمایم. بله و این شرم ‌آور است که در کشور من،تظاهرات و اعتراض به بهای جان تظاهر کنندگان تمام می‌شود. برای اولین بار است که من در مصاحبه‌ای سیاسی حرف می زنم.


0996+Leila+Hatami+attends+the+_Pig_+(Khook)+press+conference+during+the+68th+Berlinale+International+Film+Festival


در بخشی دیگر مانی حقیقی با اشاره به اینکه فیلمش در ایران مجوز نمایش دریافت کرده است، گفت:‌ «فیلم من پیش از این مجوز گرفته است و قرار نیست چیزی در آن تغییر کند و به زودی در ایران اکران خواهد شد.»

در ادامه می توانید عکسهای مراسم فتوکال و نشست خبری فیلم "خوک" در جشنواره برلین را ببینید.

لیلا حاتمی حسن معجونی پریناز ایزدیار لیلی رشیدی مانی حقیقی خوک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین