کد خبر: 17020 A

دیوید کاپرفیلد به سینما می آید

دیوید کاپرفیلد به سینما می آید

فیلم زندگی دیوید کاپرفیلد با بازی دِو پاتل ساخته خواهد شد.

ایران آرت: دِو پاتِل قرار است در بازتعریف «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» اثر چارلز دیکنز که توسط خالق سریال «ویپ»‌ یعنی آرماندو ایانوچی کارگردانی و نوشته می‌شود، نقش دیوید کاپرفیلد را ایفا کند.

دو پاتل

دو پاتل اخیرا در فیلم «شیر» نقش‌آفرینی کرد و برای بازی‌اش نامزد دریافت جایزه اسکار شد. نخستین تجربه کارگردانی او هم با عنوان «خریدار خانه» در فستیوال ساندنس به نمایش درآمد. او در حال حاضر مشغول فیلمبرداری «مهمان عروسی» برای استودیوی سونی پیکچرز است.

این پروژه محصول استودیوی فیلم‌نیشن برداشتی مدرن از این شخصیت خلق‌شده توسط چارلز دیکنز خواهد داشت و داستان او را در حالی تعریف می‌کند که سعی دارد در دنیایی پر هرج‌ و مرج جایگاه خود را پیدا کند.

داستان اصلی «دیوید کاپرفیلد» نخستین بار در سال ۱۸۵۰ به چاپ رسید و داستان شخصیت اول هم‌نام داستان را تعریف می‌کرد که با اقتباس از زندگی حقیقی خود دیکنز، از فقر دوران کودکی بیرون می‌آید و به خاطر پشتکارش تبدیل به نویسنده‌ای موفق می‌شود.

کوین لودر و ایانوچی این فیلم را تهیه می‌کنند و ایانوچی آن را از روی فیلمنامه‌ای که در همراهی با سایمون بلک‌ول نوشته کارگردانی خواهد کرد. ایانوچی و بلک‌ول پیش از این برای نوشتن فیلمنامه پروژه سال ۲۰۰۹ «در گردش» همکاری کرده بودند و موفق به کسب یک نامزدی دریافت جایزه اسکار هم شدند.

ایانوچی سریال موفق «ویپ» محصول شبکه اچ‌بی‌او را خلق کرد و بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ شورانر چهار فصل اول آن بود. فیلم سینمایی «مرگ استالین» محصول ۲۰۱۷ هم به کارگردانی او ساخته شد و فیلمنامه آن هم محصول مشترک او و دیوید اشنایدر، ایان مارتین و پیتر فلوز بود.

چارلز دیکنز دو پاتل دوید کاپرفیلد آرماندو ایانوچی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین