کد خبر: 17005 A

ستاره‎هایی که عاشق آثار هنری هستند / نگاهی به کلکسیون‌های میلیون دلاری بازیگران و خوانندگان / عکس

ستاره‎هایی که عاشق آثار هنری هستند /  نگاهی به کلکسیون‌های میلیون دلاری بازیگران و خوانندگان / عکس

برخی از بزرگترین کلکسیون‌دارهای آثار هنری، مشهورترین ستاره‌های جهان هستند.

ایران آرت: برخی از بزرگ‌ترین کلکسیون دارهای آثار هنری، مشهورترین ستاره های جهان هستند. مسلما با قدرت و ثروتی که آنها دارند، می‌توانند بهترین آثار هنری را از آن خود کنند. ستاره هایی که به هنر علاقمندند، هزینه های زیادی را برای آثار هنری می پردازند،  به عنوان مثال قیمت برخی از آثار خریداری شده توسط آنها از قیمت یک خانه هم گران‌تر است.

به گزارش سایت سرپوش، برخی از ستاره هم آثار خریداری شده خود را پس از مدتی به حراج می گذارند و پول آن را وقف خیریه‌ها می کنند. اگر دوست دارید با ستاره هایی که دارای بزرگ‌ترین کلکسیون های آثار هنری هستند آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

دی کاپریو

 

لئوناردو دی کاپریو: جمع آوری آثار مدرن

لئوناردو دی کاپریو در حال حاضر یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین ستاره های جهان است. او از دوران نوجوانی فعالیت های حرفه ای خود را در صنعت سینما آغاز کرد، در کنار آن نیز به فعالیت های مختلف دیگری مانند حفاظت از محیط زیست و آثار هنری دست می زد.

یکی از بزرگ ترین اقدامات او، جمع آوری کلکسیون آثار هنری بود. او مشهورترین آثار هنری، در سبک های مختلف، را از نقاط مختلف جهان خریداری کرده و در خانه اش نگه می دارد. به عنوان مثال «Takashi Murakami» و «Ed Ruscha» از جمله هنرمندان معروفی هستند که می توانید آثارشان را در کلکسیون این ستاره مشاهده کنید.  او معمولا پول حراج برخی از آثارش را وقف خیریه ها می کند.
 

 اپرا وینفری: حمایت از هنرمندان آفریقایی- آمریکایی

اپرا وینفری

یکی از قدرتمندترین زنان جهان، اپرا وینفری است. او همیشه از عشق اش به هنر و آثار هنری حرف می زند و سعی می کند که تا جای ممکن از هنرمندان حمایت کند. به عنوان مثال برخی از خیریه های او تنها برای حمایت از هنرمندان مختلف جهان تاسیس شده است.

علاوه بر حمایت هنرمندان، او خود به جمع آوری کلکسیون های هنری علاقه زیادی دارد. به عنوان مثال او آثار هنرمندان مشهوری چون «Hovsep Pushman» و «Richard Edward Miller» را خریداری کرده و حتی برای برخی از آن آثار تا ۱۵۰ میلیون دلار هم پول داده است. هدف او از خرید آثار، بیشتر حمایت از هنرمندان آفریقایی- آمریکایی و زنان است.
 

نیل پاتریک هریس: علاقمند به هنر مدرن

نیل پاتریک هریس

ستاره سریال «آشنایی با مادر» یکی از ستاره های فعال در عرصه هنر است. علاوه بر سینما، او با جمع آوری کلکسیونی از آثار هنرمندان مشهور جهان، عشق و علاقه خود را به هنر ثابت کرد. اگر چه آثار کلاسیک در جامعه طرفداران بیشتری دارد اما علاقه نیل پاتریک به هنر مدرن بیشتر است. در کلکسیون او می توان آثار هنرمندانی چون « Ahemd Alsoudani»، «David Wojnarowicz» و «Annie Lapin» را مشاهده کرد. در واقع او آنقدر در خرید آثار هنری افراط کرده که خانه اش دیگر جایی برای آثار هنری جدید ندارد.


کریستینا آگیلرا: طرفدار هنرمندی با نام «Banksy»

کریستینا آگیلرا

کریستینا آگیلرا یکی از موفق ترین خوانندگان پاپ جهان است. او از کودکی عاشق موسیقی و سینما بوده اما هر چه بزرگ تر شد، علاقه او به هنر خیابانی نیز افزایش یافته است. او کلکسیون باارزشی از آثار هنرمندان را برای خود جمع کرده است. در واقع به لطف همسر قبلی اش، جردن برتمن، بود که او با هنر گرافیتی آشنا شد. یکی از هنرمندانی که او علاقه زیادی به آثارش دارد، « Banksy» است. کریستینا حدود ۴۴ میلیون دلار را تنها برای خرید آثار «Banksy» هزینه کرده است. او حتی از این هنرمند درخواست کرد تا جلد آلبوم سال ۲۰۱۲ خود را با نام «Bionic»، برایش طراحی کند. 

بیانسه و جی زی: حمایت از هنر مدرن

بیانسه و جی زی

مشهورترین زوج هالیوودی نیز جزو بزرگ ترین کلکسیون دارهای آثار هنری هستند. جی زی از سال ۲۰۰۸ تاکنون به جمع آوری آثار هنری مورد علاقه اش پرداخته است. او حتی یک مشاور هنری نیز دارد که قبل از خرید آثار، با او مشورت می کند. جی زی هم مانند نیل پاتریک هریس به آثار مدرن بیشتر از آثار کلاسیک علاقه دارد. زمانی که از او پرسیدند چه چیزی تو را جذب خرید یک اثر هنری می کند، در جواب گفت: «من معمولا آثاری که به من الهام می دهند یا مرا یاد چیزی می اندازند را خریداری کنم. به عنوان مثال آثار «David Hammons» من را یاد اصالت و ریشه ام می اندازد.»
 

برد پیت: جمع آوری هنرهای نو

برد پیت

برد پیت جزو هفتمین کلکسیون دارهای بزرگ هالیوود است. علاقه او به آثار هنری و فعالیت های او در این زمینه، تا به حال تیتر بسیاری از مجلات شده است. علاوه بر جمع آوری آثار هنرمندان بزرگ، او خود نیز به خلق آثاری در زمینه دکوراسیون داخلی دست زده است که توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.

مدونا: کلکسیونی حدود ۱۰۰ میلیون دلار

مدونا

مدونا یکی از تاثیرگذارترین مهره های موسیقی جهان است. علاوه بر موسیقی، او یکی از طرفداران پر و پا قرص آثار هنری است. او از سال ۱۹۸۷ به جمع آوری آثار هنری پرداخته به طوری که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون های هنری جهان را دارد. آثار هنرمندانی چون «Tamara de Lempicka» و «Frida Kahlo» را در مجموعه او می توان مشاهده کرد. گزارشات حاکی از آن است که ارزش کلکسیون هنری او حدود ۱۰۰ میلیون دلار است که در مقایسه با بقیه کلکسیون دارها بسیار چشمگیر است.


کانیه وست

کانیه وست

علاقه کانیه وست به هنر و مد برای همگان آشکار است. او قبل از آنکه وارد دنیای موسیقی شود، در دانشگاه در رشته هنر تحصیل می کرد اما آن را برای دنبال کردن موسیقی به طور حرفه ای رها کرد. اگر چه حرفه اصلی او در حال حاضر موسیقی است اما او از فعالیت های هنری دست نکشید، به طوری که جزو یکی از بزرگ ترین کلکسیون دارهای هنری در میان ستارگان محسوب می شود. او با هنرمندان مشهوری چون «تاکاشی موراکامی» و « George Condo» برای طراحی جلد آلبومش همکاری کرده است. کلکسیون شخصی آثار هنری او جزو یکی از باارزش ترین ها به حساب می آید.


 

بیانسه برد پیت مدونا اپرا وینفری تجسمی دی کاپریو کانیه وست پاتریک هریس کریستینا آگیلرا کلسیون هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین