کد خبر: 16757 A

جشنواره فیلم برلین تحت الشعاع آزارهای جنسی

جشنواره فیلم برلین تحت الشعاع آزارهای جنسی

شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین از ۱۵ تا ۲۵ فوریه (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) برگزار می‌شود.

ایران آرت: مدیر جشنواره فیلم برلین گفت جشنواره امسال با تمرکز بر تبعیض‌های جنسیتی و سوء‌استفاده، با برگزاری سمینار و ایجاد بحث و گفتگو برای مهمانان، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین که کار خود را ۱۵ فوریه شروع می‌کند، امسال فیلم‌ها را با توجه به مسایل اجتماعی و سیاسی روز انتخاب کرده است.

یکی از مهم ترین بحث‌های روز مساله آزارهای جنسی است که با «هشتگ من هم همین‌طور» در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده است. شماری از قدرتمندترین مدیران حاضر در صنعت فیلم، سیاست، سرگرمی و تجارت به دلیل اتهام‌هایی که در این زمینه به آنها وارد شده از کارشان اخراج شده‌اند و اکنون جشنواره فیلم برلین نیز نشان می‌دهد که به این موارد بی‌توجه نیست.

دیتر کاسلیک در این زمینه گفت: ما فکر می‌کنیم رویدادهای فرهنگی شبیه به این و حتی نه فقط رویدادهای فرهنگی، بستری برای بحث در این موارد هستند و ما امروز درست در وسط این بحث جای داریم.

مدیر برلیناله افزود: فقط بحث آزار جنسی مطرح نیست، بلکه اصولا موضوع هر نوع تبعیض و تعرض است. ما به شکلی صریح در جشنواره امسال با این موضوع رو در رو می‌شویم.

وی گفت: البته ما به سراغ نمادهایی مثل رنگ لباس که در جشنواره گلدن گلوب با پوشیدن لباس‌هایی به رنگ سیاه از سوی بازیگران زن خودش را نشان داد، نمی‌رویم و می‌توانم بگویم بازیگران زن می‌توانند هر چه دوست دارند بپوشند.

دیتر کاسلیک با تاکید بر این که در برلیناله هرگز از چنین کدهایی برای تاکید بر امری استفاده نخواهد شد، گفت: هیچ وقت امکان ندارد بخواهم زنی کفش تخت بپوشد یا مردی کفش پاشنه بلند تا بگوییم به موضوعی توجه نشان می‌دهیم.

مدیر جشنواره برلین تاکید کرد این مساله آنقدر پیچیده است که باید از دیدگاه‌های و زاویه‌های گوناگون به آن توجه نشان داد.

این در حالی است که در برنامه‌های امسال مسایلی چون جنسیت، قومیت، وابستگی محلی، ناتوانی، هویت جنسی و تنوع مذهبی موضوع های اصلی را تشکیل می‌دهند و فیلم‌های منتخبی از بیش از ۸۰ کشور جهان در این دوره به نمایش درمی‌آید.

در عین حال مهاجرت و پناهندگان که موضوع اصلی جشنواره ۲۰۱۶ بود و در آن زمان با اوج بحران مهاجران در اروپا همخوانی داشت همچنان در این دوره مد نظر است، اما از زاویه‌های دیگری به این موضوع پرداخته می شود.

کاسلیک گفت: موضوع‌هایی خیلی بیشتر از آنچه شما با دیدن مساله مهاجران به آن فکر می‌کنید وجود دارد و سوال‌های مختلفی از وقتی آنها وارد اروپا شده‌اند، ذهن ما را مشغول کرده است. مساله مهم این است که آینده آنها چه می‌شود؟

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین از ۱۵ تا ۲۵ فوریه (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) برگزار می‌شود. در این جشنواره سینمایی بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر جهان به نمایش درمی‌آیند.
جشنواره فیلم برلین دیتر کاسلیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین