کد خبر: 16525 A

ببینید: ضیافت نامزدهای اسکار 2018 در هتل بورلی هیلتن

ببینید: ضیافت نامزدهای اسکار 2018 در هتل بورلی هیلتن

آکادمی امسال در یک حرکت جدید کاری کرد که بیش از یک نامزد از هر فیلم یا هر بخش سر یک میز کنار هم نباشند، البته بجز نامزدهایی که با هم ازدواج کرده‌اند

ایران آرت: علی افتخاری : از جهاتی ضیافت سالانه نامزدهای اسکار از خود جوایز اسکار چشمگیرتر است: تقریباً تمام نامزدهای جوایز سالانه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی - که امسال 170 نفر هستند - روز دوشنبه گرد هم آمدند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، چهره‌های کهنه‌کار چون مریل استریپ و استیون اسپیلبرگ (به ترتیب در بخش بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم برای "پست) و سینماگرانی که برای اولین بار نامزد شده‌اند مانند گرتا گرویگ و جردن پیلی (به ترتیب در بخش بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای "لیدی برد" و "برو بیرون") در سی و هفتمین ضیافت سالانه نامزدهای اسکار حضور داشتند که به میزبانی هیئت رئیسه آکادمی در هتل بورلی هیلتن برگزار شد.

در این مراسم، جان بیلی که امسال برای اولین دوره ریاست آکادمی را به عهده دارد به تلاش‌های آکادمی درمورد دعوت از اعضای جدید همین‌طور بحران "من هم همین‌طور" و مبارزه با آزار و اذیت جنسی اشاره کرد که در ماه‌های اخیر هالیوود و فراتر از آن را در برگرفته است.

آکادمی امسال در یک حرکت جدید کاری کرد که بیش از یک نامزد از هر فیلم یا هر بخش سر یک میز کنار هم نباشند، البته بجز نامزدهایی که با هم ازدواج کرده‌اند که امسال در این زمینه یک رکورد ثبت شده است، از جمله امیلی وی. گوردون و کمیل نانجیانی که برای "بیمار بزرگ" نامزد جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی هستند.

این مراسم با عکس یادگاری نامزدهای اسکار در کنار یک تندیس بزرگ اسکار به اوج رسید. برای دومین سال پیاپی لورا درن رئیس شاخه بازیگران آکادمی، نامزدها را معرفی کرد. کوبی برایانت بسکتبالیست معروف که برای "بسکتبال عزیز" در بخش بهترین فیلم کوتاه انیمیشن نامزد اسکار شده است، با استقبال بسیار گرم حاضران در مراسم روبرو شد. او برای گرفتن عکس یادگاری سمت راست تندیس بزرگ اسکار نشست. (احتمالاً اگر می‌ایستاد از آن تندیس هم بلندتر بود!)

Oscars+Class+Photo+20181

با این حال، بیشترین تشویق نصیب ریچل موریسن شد که با نامزدی در بخش بهترین فیلمبرداری برای "Mudbound"، اولین فیلمبردار زن است که در تاریخ 90 ساله آکادمی در این بخش نامزد اسکار شده است.

مراسم نودمین دوره جوایز اسکار یکشنبه چهارم مارس (بامداد دوشنبه 14 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود، لس آنجلس برگزار برگزار می‌شود. جیمی کیمل برای دومین سال پیاپی اجرای جوایز سالانه آکادمی را به عهده دارد.

"شکل آب" به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو فیلمساز مکزیکی با 13 نامزدی پیشتار نامزدهاست. "دانکرک" کریستوفر نولان با هشت نامزدی بعد از "شکل آب" قرار دارد و "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" مارتین مک‌دونا هفت نامزدی به دست آورده است. هر سه فیلم در بخش اسکار بهترین فیلم نامزد شده‌اند و در این بخش فیلم‌های "با اسم خودت به من زنگ بزن"، "سیاه‌ترین ساعت"، "برو بیرون"، "لیدی ببرد"، "رشته خیال" و "پست" را به عنوان رقیب پیش روی خود دارند.

"سیاه‌ترین ساعت" با بازی گری اولدمن در نقش وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا در شش بخش از جمله بهترین بازیگر مرد برای اولدمن نامزد شده است. "لیدی برد" به کارگردانی گرتا گرویگ در پنج بخش از جمله بهترین کارگردانی شانس دریافت جایزه را دارد. گرویگ بعد از لینا ورتمولر، جین کمپیون، سوفیا کوپولا و کاترین بیگلو پنجمین زنی است که در تاریخ جوایز اسکار در بخش بهترین کارگردانی نامزد شده است.

"رشته خیال" پل تامس اندرسن - که آخرین فیلم دانیل دی-لوییس در مقام بازیگر است – نیز در شش بخش از جمله بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد برای دی-لوییس نامزد شده است. فیلم علمی تخیلی "بلید رانر 2049" به کارگردانی دنی ویلنو در پنج بخش شانس دریافت جوایز اسکار امسال را دارد. فیلم‌های "برو بیرون"، "با اسم خودت به من زنگ بزن"، "Mudbound" و "جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای" هر یک چهار نامزدی به دست آورده‌اند.

استیون اسپیلبرگ اسکار مریل استریپ اسکار 2018
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین