کد خبر: 16385 A

عکس ها/ نامزدهای اسکار 2018 را بیشتر آشنا شوید

عکس ها/ نامزدهای اسکار 2018 را بیشتر آشنا شوید

مراسم اسکار به دلیل تداخل با المپیک زمستانی تا ۴ مارس برگزار نخواهد شد و مخاطبان زمان بیشتری را برای تماشای فیلم‌های نامزد‌شده‌ خواهند داشت.

ایران آرت: نامزدهای اسکار سال ۲۰۱۸ اعلام شدند. اکنون خوره‌فیلم‌ها می‌توانند به آثاری که در شاخه‌ی بهترین فیلم رقابت می‌کنند، نظری بیفکنند. فصل جوایز همچنان ادامه دارد اما کم‌کم به پایان خود نزدیک می‌شود. تاکنون گلدن‌گلوب و بسیاری دیگر، جوایز خود را اهدا کرده‌اند. اکنون اسکار نیز نامزدهای خود را اعلام کرده است.
 
البته که بسیاری با گزینش آکادمی موافق نخواهند بود. اما باید اذعان کرد که رای‌دهندگانِ آکادمی در نامزد کردن گستره‌ی متنوعی از فیلم‌ها در گونه‌های مختلف موفق عمل کرده‌اند. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.
 
به گزارش سینما گیمفا، مراسم اسکار به دلیل تداخل با المپیک زمستانی تا ۴ مارس برگزار نخواهد شد و این یعنی مخاطبان، زمان زیادی را در اختیار دارند تا فیلم‌های نامزد‌شده‌ای را که از دست داده‌اند، تماشا کنند. آکادمی معمولا تمایل دارد کارهای جمع‌وجورتر که به فروش‌های نجمومی نمی‌رسند را به عنوان بهترین فیلم انتخاب کند. ما در زیر فهرستِ کارایی را برای آشنایی شما با نامزدهای اسکار در شاخه‌ی بهترین فیلم تدارک دیده‌ایم.
 
Call Me By Your Name «مرا به اسم خودت صدا بزن»
 
 نگاهی به نامزدهای بهترین فیلم اسکارِ ۲۰۱۸
 
نگاه مهرآمیز لوکا گوادانینو (Luca Guadagino) به رابطه‌ی میان «الیو»ی ۱۷ ساله و الیور، دسیار تحقیقات پدرش، با آغاز اکرانش در سال ۲۰۱۷ سروصدای زیادی به پا کرد. منتقدان کاوشِ تأثیرگذارِ فیلم در مقوله‌ی عشق اول و نیز نقش‌آفرینی‌های درخشان آن را ستودند. مضاف بر تیموتی کالامت (Timothee Chalamet)، آرمی همر (Armie Hammer) نیز بسیار برای نقش‌آفرینی‌اش که شاید بهترین در کل حرفه‌ی او باشد، مورد ستایش قرار گرفت.
 

Darkest Hour «تاریک‌ترین ساعت»
 
 نگاهی به نامزدهای بهترین فیلم اسکارِ ۲۰۱۸
 
 
فیلم زندگی‌نامه‌ای جو رایت (Joe Wright) درباره‌ی نخست‌وزیر سابق انگلستان، وینستون چرچیل (Winston Churchill)، از همان لحظه‌ای که اولین تصویر از اولدمن (Oldman) در شمایل چرچیل منتشر شد، بیشترین شانس برای کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خود اختصاص داد. فیلم به نخستین روزهای جنگ جهانی دوم می‌پردازد که چرچیل تازه منصوب‌شده، باید تصمیم می‌گرفت که با نازی‌ها بجنگد یا با آدولف هیتلر مذاکره کند.
 

Dunkirk «دانکرک»
 
 نگاهی به نامزدهای بهترین فیلم اسکارِ ۲۰۱۸
 
 
این فیلمِ درامِ کریستوفر نولان (Christopher Nolan) درباره‌ی جنگ جهانی دوم که جفت خوبی برای «تاریک‌ترین ساعت» است، در ژوئیه‌ی ۲۰۱۷ اکران شد و تا رسیدن به نامزدی اسکار، موجی از ستایش‌ها را نصیب خود کرد. «دانکرک» که داستان تخلیه سربازان متحدین در حین یک نبرد پرتنش را روایت می‌کند برای شاخص‌های بالای سینمایی‌اش و همچنین روایت چندگانه‌ی درخشان‌اش که زمین، هوا و دریا را به گونه‌ای درگیرکننده با یکدیگر ترکیب می‌کند، به شدت مورد تحسین قرار گرفت.
 

Get Out «برو بیرون»
 
 نگاهی به نامزدهای بهترین فیلم اسکارِ ۲۰۱۸
 
 
«برو بیرون» که فوریه ۲۰۱۷ اکران شد، نگاه هجوآمیز جردن پیل (Jordan Peele) است به روابط نژادی در ایالات متحده. این فیلم با مفهوم هوشمندانه‌اش تبدیل به فیلمِ لحظه و روح زمانه‌اش شد. «برو بیرون» روایت مرد جوانی آفریقایی‌آمریکایی به نام کریس واشینگتن (Chris Washington) است که با پدرمادرِ دوست‌دخترِ سفیدپوستش دیدار می‌کند و حقایق دهشتناکی را درباره‌ی این خانواده کشف می‌کند.
 

Lady Bird «لیدی برد»
 
 نگاهی به نامزدهای بهترین فیلم اسکارِ ۲۰۱۸
 
 
این فیلم درام ساخته‌ی گرتا گرویگ (Greta Gerwig) داستان دختری دبیرستانی به نام کریستین «لیدی برد» مک‌فرسن (Christine "Lady Bird” Mcpherson) را روایت می‌کند که سودای ترک شهر زادگاهش ساکرامنتو و رفتن به کالج در ساحل شرقی را در سر دارد. فیلم روابط شخصی لیدی برد با مادرش، بهترین دوستش جولی و روابط عاشقانه‌ی او را در بازه‌ای یک‌ساله مورد کندوکاو قرار می‌دهد.
 

Phantom Thread «رشته خیال»
 
 نگاهی به نامزدهای بهترین فیلم اسکارِ ۲۰۱۸
 
 
تازه‌ترین فیلم پل تامس اندرسون (Paul Thomas Anderson) که ظاهرا آخرین نقش‌آفرینی دنیل دی-لوئیس (Daniel Day-Lewis) نیز خواهد بود، در دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی در لندن می‌گذرد. این فیلم زندگیِ خیاطی به نام رینولدز وودکاک (Reynolds Woodcock) را روایت می‌کند که روابط عاشقانه‌ای را با آلما، منبع الهام خود شکل می‌دهد. روال زندگی رینولدز با این رابطه به چالش کشیده می‌شود.
 

The Post «پست»
 
 نگاهی به نامزدهای بهترین فیلم اسکارِ ۲۰۱۸
 
 
ساخت این درام تاریخی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) تسریع شد تا بتواند با جَو حاکم بر آمریکای امروز یعنی رابطه‌ی رسانه‌های گروهی و سیاست، موضوعیت بیش‌تری داشته باشد. فیلم روایت تصمیم روزنامه‌ی واشینگتن پست (Washington Post) مبنی بر انتشار اوراق پنتاگون است. اوراقی که حاوی مطالب ناخوشایندی درباره‌ی دخالت آمریکا در جنگ ویتنام است. گی گراهام (Gay Graham) در حین تصمیم برای بهترین عمل ممکن، با فشارهای شدیدی از جانب کمپانی‌های سرمایه‌گزار و همچنین تهدیدهایی از جانب ریچارد نیکسون (Richard Nixon)، رئیس جمهور وقت آمریکا مواجه شد.
 

The Shape of Water «شکل آب»
 
 نگاهی به نامزدهای بهترین فیلم اسکارِ ۲۰۱۸
 
 
«شکل آب» به کارگردانی گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) ۱۳ نامزدی را از جوایز اسکار کسب کرده و پس از بردن بهترین جایزه‌ی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (Producers Guild of America) به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شده است. «شکل آب» درباره‌ی مستخدمِ لالی به نام الیسا (Elisa) است که در موسسه‌ای کار می‌کند که بر روی جانوری دوزیست آزمایشاتی انجام می‌دهد. الیسا رابطه‌ای را با این جانور شکل می‌دهد و با یاری دوستانش به او کمک می‌کند تا از اسارت رها شود.
 

Three Billboard Outside Ebbing, Missouri «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری»
 
 نگاهی به نامزدهای بهترین فیلم اسکارِ ۲۰۱۸

این کمدیِ سیاهِ مارتین مک‌دونا (Martin McDonagh) که احتمالا شانس اصلیِ کسب عنوان بهترین فیلم است، روایت مادر داغداری است که به تازگی دختر خود را بر اثر حمله‌ی وحشیانه‌ای از جانب پلیس از دست داده است. او با فراخواندن مأمورین پلیس محلی به مکان سه بیلبورد خارجِ شهر آن‌ها را به مبارزه می‌طلب. این فیلم جوایز مراسم انجمن بازیگران را درو کرد که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی بهترین گروه بازیگران اشاره کرد.
استیون اسپیلبرگ کریستوفر نولان دانکرک اسکار 2018 گرتا گرویگ تامس اندرسون گیلرمو دل تورو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین