کد خبر: 16345 A

داریوش فرهنگ و عشق دختر پشت پنجره/ کتک کاری آقای بازیگر برای عشق

داریوش فرهنگ و عشق دختر پشت پنجره/ کتک کاری آقای بازیگر برای عشق

داریوش فرهنگ در برنامه دورهمی درباره عشق نافرجام خود سخن گفت.

ایران آرت: شب گذشته، مهران مدیری در بخش گفتگو با مهمان، دورهمی میزبان داریوش فرهنگ کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون کشورمان بود.

 

فرهنگ در ابتدی صحبت هایش، در خصوص فعالیت خود در عرصه هنر گفت: پیش از هرچیز من هم در صحنه تئاتر بازی می کردم و هم کارگردان بودم. حدود نیم قرن فعالیت هنری دارم اما چندان اهمیتی ندارد؛ آنچه مهم است ماندن و صیقل خوردن است. اینکه در این حرفه بمانی و ماندگار شوی. حرفه ما خوشبختانه بازنشستگی ندارد و تا زمانی که خداوند لطفش را از ما دریغ نکند ما خواهیم ماند. در این مدت، نقش های متعددی را بازی کردم. اما بارها نقش پدربزرگ ها به من پیشنهاد شده، اما هیچ وقت چنین نقش هایی را بازی نکرده ام!

 

باشگاه خبرنگاران نوشت، وی درباره کارنامه کاری خود در سینما و تلویزیون گفت: 12 فیلم سینمایی ساختم که از بین آنها سه فیلم طلسم، دو فیلم با یک بلیت و یک گزارش واقعی را خیلی دوست دارم. آخرین کارم هم در تلویزیون، بازی در مجموعه در جستجوی آرامش بود که زمان مناسبی برای پخش نداشت  ولی موضوع و داستان خوبی داشت.

این هنرمند درباره ماجرای عاشق شدنش گفت: عاشقی من به دوران تحصیلم‌ بر می گردد. سر پیچ کوچه ما دختری بود که از پنجره خانه شان بیرون را نگاه می کرد. من و همکلاسی هایم هر وقت زیر پنجره آنها می رسیدیم، زنگ شان را می زدیم و سر آن دختر در مدرسه همیشه با هم دعوا می کردیم. تا اینکه یک روز دیدم پنجره خانه شان بسته است؛ خیلی ناراحت شدم و آمدم خانه و مادرم بی آنکه حرفی بزنم گفت اسمش چیه و بعد یک قلم و کاغذ جلوی من گذاشت و گفت برایش نامه بنویس و من نوشتم. بعد مادرم نامه را برد و به آن دختر داد؛ اما از قضا هفته بعد از آن محل رفتند. هیچ چیز غم انگیزتر از این نیست که کسی را دوست بداری ولی او هیچ تلاشی برای این عشق نکند.

فرهنگ در ادامه ضمن توصیه به نسل جدید در خصوص کتاب خواندن و مطالعه، درباره بیکاری هنرمندان گفت: عده زیادی از ما بیکار بودنمان دست خودمان است، در حرفه ما پارتی بازی، رابطه و باندبازی وجود دارد. اما چه خوب است که کار ما پارتی ما شود و این خیلی زننده است که کتاب نخوانیم.

وی در خصوص فعالیت هنری این روزهای خود گفت: در این مدت من را به بازی گرفتند و بیشتر بازیگری کردم تا کارگردانی. اما ثمره آن یک خانه‌ تکانی بود و من به تئاتر برگشتم؛ این شب ها نمایش هنر را در تماشاخانه پالیز روی صحنه می بریم.

فرهنگ در پایان پوستر تئاتر هنر را به همراه امضای خود به موزه دورهمی اهدا کرد.

مدیری هم در خصوص موزه دورهمی گفت: به زودی موزه دورهمی حراجش راه می افتد و همه درآمد آن به نفع زلزله زدگان خرج می شود.

مدیری همچنین، در پایان برنامه خاطرنشان کرد: ریزبینی مسئولان در رصد کردن حساب های بانکی مردم قابل ستایش است، ولی کاش سیستمی باشد تا درآمد همه را رصد کرد؛ نه اینکه چون کارمند درآمدش مشخص است مالیات بدهد اما تاجری که درآمد مشخصی ندارد، مالیات پرداخت نکند. با این همه نظارت اما دیده شده، برخی با یارانه 45 هزار تومانی، وام چند میلیونی گرفتند. ای کاش کمی ریزبینی روی زلزله زده های کرمانشاه هم بشود. آمار دقیقی وجود دارد که تعدادی از هموطنان ما بر اثر سرما در مناطق زلزله زده فوت کردند. مسئولان عزیز ریزبینی شما در مسائل مالی مردم قابل ستایش است، اما ای کاش دست کم آنجایی که باید خرج شود.

مدیری درباره اختلاس گران هم گفت: چرا همه آن هایی که اختلاس می کنند، به کانادا سفر می کنند؟! چند وقت پیش متوجه شدند یک نفر ۱۰۰ میلیارد تومان اختلاس کرده و باز به کانادا رفته است. الان به جایی رسیدیم که کانادا اختلاس گران را جذب می کند، اما یکی نیست بگوید شخصی که ۱۰۰ میلیارد اختلاس کرده، با چه رویی به آن فردی که سه هزار میلیارد اختلاس کرده، رقم اختلاس خود را بگوید؛ حتی مردم هم از این نوع فاصله طبقاتی ناراضی هستند!

مهران مدیری دورهمی داریوش فرهنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین