کد خبر: 16301 A

ده سال پس از جوکر، کریستوفر نولان از هیث لجر می‌گوید

ده سال پس از جوکر، کریستوفر نولان از هیث لجر می‌گوید

هیث لجر در تاریخ ۲۲ ژانویه سال ۲۰۰۸ بر اثر ترکیب مرگ‌آور دارو های قانونی مرد.

ایران‌آرت: در دهمین سالگرد فوت هیث لجر ، بازیگر نقش جوکر در فیلم “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight)، کریستوفر نولان سخنانی درباره این بازیگر بیان کرده است.

مرگ غیرمنتظره‌ی او تمام اهالی سینما و طرفدارانش در سراسر دنیا را شوکه کرد. 

فیلم شوالیه تاریکی، چه در نزد منتقدین و چه از نظر مردم، با موفقیت بی‌نظیری همراه بود.در مراسم آکادمی سال ۲۰۰۹، بازی فوق‌العاده هیث لجر در نقش جوکر برای او نامزدی بهترین بازیگر مکمل و در نهایت بردن آن را به ارمغان آورد. این تنها باری است که بازیگر یک فیلم در ژانر ابرقهرمانی توانست در زمینه بازیگری، جایزه اسکار ببرد.

نولان در مصاحبه‌ای با BBC Radio 1 که در روز دهمین سالگرد مرگ هیث لجر منتشر شد، نگاهی مختصر به عمل‌کرد فوق‌العاده هیث لجر در نقش جوکر انداخته است. نولان با تعریف از تعهدات او بر روی صحنه اینگونه گفت:”او به شیوه‌های مختلف به من می‌گفت که چه می‌خواهد بکند. سپس درباره آن حرف می‌زدیم و من سعی می‌کردم نقش تماشاگر او را ایفا کرده و به نوعی او را درگیر کنم. اما نقطه قوت بزرگ او، غیرقابل پیش‌بینی بودنش بود؛ هیث لجر علاقه‌ی زیادی به مخفی کردن حقه‌هایش داشت. برای مثال او نه یکباره، بلکه بطور تدریجی آن ‘صدا‘ را ایجاد کرد، مثلا: ‘جوکر اینجاست !’

او را می‌دیدیم که با آن آرایش و لباس‌های عجیبش، شخصیت خود را می‌پوشید و من نیز باید جزئی از این فرایند خلاقانه می‌بودم که البته بسیار برایم جالب بود. روی صحنه هم همیشه صحنه‌هایی مثل دست زدن‌ها و تغییر صداهای خیره‌کننده او را شاهد بودیم. صدای او کاملاً غیرقابل پیش‌بینی بود. او نوعی نواک عجیب و مخصوص خودش را ساخته بود و از آن پس بازیگران زیادی را دیده‌ام که سعی کردند این کار او را تقلید کنند. هیچ‌گاه نمی‌توانستیم حدس بزنیم صدای او زیر خواهد شد یا بم. هیچ یک از حرکات او را نمی‌توانستید حدس بزنید و همین مسأله او را ترسناک جلوه می‌داد.”

جوکر هیث لجر شوالیه تاریکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین