کد خبر: 16182 A

جشنواره فیلم برلین به زندان می‌رود

جشنواره فیلم برلین به زندان می‌رود

سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم برلین برای نخستین‌بار در تاریخ 68 ساله این رویداد مهم سینمایی در یک زندان محلی برای زندانیان برنامه نمایش فیلم برگزار می‌کنند.

ایران‌آرت: شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین 15 تا 24 فوریه برگزار می‌شود و یکی از بخش‌های جنبی آن «برلیناله به حومه می‌رود» نام دارد که مربوط به نمایش فیلم در سینماهای حومه شهر برلین است. قرار است در یکی از این برنامه‌ها امسال برای نخستین بار فیلم سینمایی «انقلاب خاموش» به کارگردانی لارس کرام یک روز پیش از پایان برلین در موسسه تنبیهی JVA روی پرده برود.

این فیلم که در بخش ویژه‌های برلیناله حاضر است، روایتی سینمایی از داستان واقعی قیام بچه‌های کلاس ششم یک مدرسه علیه رژیم آلمان شرقی در 1956 ارائه می‌کند. این نوجوانان در واقع برای نشان دادن همبستگی خود با قربانیان شورش 1956 در مجارستان در کلاس درس یک دقیقه سکوت می‌کنند. پس از نمایش «انقلاب خاموش»، کارگردان در یک نشست صمیمانه شرکت می‌کند و به پرسش‌های زندانیان پاسخ می‌گوید.

اکران فیلم در زندان برنامه‌ای است که پیش از این در چند رویداد دیگر در اروپا و آمریکا اجرا شده است. جشنواره فیلم اولدنبورگ در آلمان از 2009 برای زندانی‌ها فیلم نمایش می‌دهد و در آمریکا هم موسسه فیلم ترایبکا چنین برنامه‌ای را در دستور کار خود دارد. ضمن اینکه امسال هفت سینمای حاشیه‌ای در برلین فیلم‌های جشنواره را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارند.

جشنواره فیلم برلین 2018 با نخستین نمایش جهانی انیمیشن «جزیره سگ‌ها» به کارگردانی وس اندرسن در بخش مسابقه آغاز به کار می‌کند و ریاست هیات داوران را توم تیکور، فیلمساز نامدار آلمانی بر عهده دارد. امسال «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی در بخش مسابقه رسمی برلینامه برای کسب جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای رقابت می‌کند.

جشنواره برلین مهدی فروتن انقلاب خاموش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین