کد خبر: 16136 A

متفاوت‌ترین گریم‌ها متعلق به چه بازیگری است؟/عکس

متفاوت‌ترین گریم‌ها متعلق به چه بازیگری است؟/عکس

یک کارگردان سینما گریم‌خورترین بازیگر ایران را اکبر عبدی معرفی کرد.

ایران آرت:  در آیین افتتاحیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر قرار است از اکبر عبدی به پاس سال‌ها بازیگری و حضور در سینمای ایران تقدیر شود و از آنجا که ابوالحسن داودی در دو فیلم‌ «نان، عشق و موتور 1000» و «سفر جادویی» با این بازیگر همکاری داشته گپ کوتاهی با او درباره این بازیگر قدیمی سینما داشتیم.

کارگردان فیلم‌های «زادبوم»، «رخ دیوانه» و «مرد بارانی» درباره اکبر عبدی به ایسنا می‌گوید: واقعیت این است که اکبر عبدی یکی از چهره‌های سینمای ایران است که هم استعداد بسیار خوبی داشته و دارد و همچنین توانسته اجراهای خاص و تیپ‌های متفاوتی را در کارنامه‌اش ثبت کند.

داودی گفت: عبدی یک ظرفیت تقریبا استثنایی دارد چون یکی از گریم‌خورترین چهره‌های تاریخ سینمای ایران است و به راحتی می‌تواند گریم‌های مختلفی داشته باشد تا نقش‌های متفاوت را با فیزیکی که برایش ساخته می‌شود، ایفا کند.

او ادامه می‌دهد: من دو تجربه همکاری در دو دوره زمانی مختلف با اکبر عبدی داشتم و او جزو بازیگرانی است که اوج و فرود زیادی در کارش داشته است اما جالب است که هنوز هم فعالیت دارد و امیدوارم همیشه در اوج بماند.

داودی هم‌چنین با اشاره به اینکه همکاری با عبدی همیشه برایش جذاب بوده است، می‌گوید: در آن دو فیلم، او دو نقش بسیار سخت را بازی کرد؛ نقش همزمان یک بچه و پدرش در «سفر جادویی» که هر دو را به خوبی ایفا کرد و یکی هم نقش بازرگان ترک‌زبان در فیلم «نان، عشق، موتور1000» که آن را هم خیلی خوب بازی کرد. نکته قابل توجه در آن‌ها هم جنس متفاوت بازی بود چون همان اندازه که در «سفر جادویی» باید نقش‌اش به فضای کودکی می‌خورد، به همان اندازه هم باید در فیلم «نان، عشق، موتور1000» نقشی جدی را ایفا می کرد تا رابطه بهتری با تماشاگر برقرار شود یعنی آنچه در «نان، عشق، موتور1000» رخ داد این بود که اکبر عبدی یکی از جدی‌ترین نقش‌ها را ایفا کرد و همین جدیت او باعث تشدید کمدی شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا دوست دارد باز هم تجربه همکاری با این بازیگر تکرار شود؟ تاکید می‌کند: امیدوارم این اتفاق حتما بیفتد مخصوصا اینکه یک سالی است به دنبال این هستم تا دنباله مستقلی برای فیلم «نان، عشق، موتور 1000» بسازم و نقش‌هایی را که در آن فیلم حضور داشتند دوباره جمع کنم و زندگی امروز آن‌ها را بر مبنای شرایط امروز جامعه دنبال کنم تا ببینیم چه بر سرشان آمده، چه کاره شده‌اند و زندگی‌شان چگونه ادامه پیدا کرده است؟! فکر می‌کنم قطعا پس از 18 سال و با توجه به تغییرات اجتماعی جامعه اتفاقات عجیبی باید برایشان پیش آمده باشد.

اکبر عبدی جشنواره فیلم فجر گریم ابوالحسن داودی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین