کد خبر: 1571 A

تماشای یک فیلم بین دو نماز مغرب و عشا/ روایت احمد مازنی

تماشای یک فیلم بین دو نماز مغرب و عشا/ روایت احمد مازنی

احمد مازنی، رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادداشتی منتشر کرده است.

ایران آرت : حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی نماینده مردم تهران و رییس کمیته فرهنگ, هنر و رسانه مجلس پس از تماشای فیلم "ماجرای نیمروز" در یاداشتی آورده است: "امشب به سینما فرهنگ رفتم تا فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز" را تماشا کنم. نماز مغرب را در منزل اقامه کرده بودم و نماز عشا را در نمازخانه سینما فرهنگ. در فاصله دو نماز به منزل فرزند شهید علاالدین از شهدای دوران انقلاب اسلامی رفتم.

بعد از اقامه نماز عشا با جناب مهدویان کارگردان و بعد جناب رضوی تهیه‌کننده فیلم، مواجه شدم، به آقای مهدویان گفتم: فیلم "ایستاده در غبار" را تحسین می‌کنم و به نگاه شما غبطه می‌خورم.

ایشان گفتند: امیدوارم بعد از دیدن "ماجرای نیمروز" همین نظر را داشته باشید.

فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز" برای من یادآور خاطرات تلخ و شیرین سال 1360 است، آن روزها که نفاق و دو رویی در برابر یک رنگی امام و مردم خیلی زود رو شد، و شعارهای ضد امپریالیستی و دفاع از حقوق خلق به قیام مسلحانه علیه خلق تبدیل شد، ماجرای منافقین شبیه‌ترین ماجراها به داعش است، بلکه بسیار خون خوارتر، وحشی‌تر و جانی‌تر!

به جز این که منافقین به جاسوسی، وطن فروشی و خیانت در جنگ گرفتار شدند اما داعش هنوز به این درجه نائل نیامد!

بگذریم، فیلم "ماجرای نیمروز" ماجرای نفوذ اپورتونیست‌ها در کادر رهبری و مدیریت کشور و حتی نیروهای مسلح را در سال 60 مطرح می‌کند، که می‌تواند برای امروز و فردای ما هم آموزنده باشد، چرا که سرویس‌های بیگانه از رهگذر نفوذ هم چنان در پی پیاده کردن اهداف پلید خائنان هستند و تذکر رهبر انقلاب را باید در این زمینه همه مردم و مسولین جدی بگیرند و دستگاه‌های امنیتی بیش از دیگران مراقب پروژه نفوذ دشمن باشند، و این مساله همانند سایر مسائل مهم کشور به دستاویزی برای منازعات جناحی تبدیل نشود.

و بالاخره نجات جان فرزند خردسال مسعود رجوی توسط یک پاسدار نیز از صحنه‌های تاثیرگذار فیلم بود که البته آن زمان می‌گفتند پاسدار در حین نجات جان فرزند رجوی به شهادت رسید اما در فیلم چنین نبود.

کارگردان جوان در هر دو فیلم یک مسیر را دنبال می‌کند اما در کنار تفاوت‌های موضوعی و جذابیت‌های بصری هر دو فیلم، من به "ایستاده در غبار" نمره بهتری می‌دهم.

و برای ایشان آرزوی توفیق می کنم."

 

احمد مازنی محمدحسین مهدویان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین