کد خبر: 15614 A

دو فیلم کودک و نوجوان ایران در برلین رقابت می‌کنند

دو فیلم کودک و نوجوان ایران در برلین رقابت می‌کنند

فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی جنبی «نسل» در شصت و هشتمین جشنواره برلین اعلام شد که در میان آنها نام دو فیلم ایرانی هم به چشم می‌خورد.

ایران‌آرت: بخش نسل شامل دو قسمت 14plus و Kplus است که در مجموع در آنها 65 فیلم از جمله 30 فیلم بلند داستانی با موضوع کودک و نوجوان به نمایش درمی‌آید. بخش مثبت14 با نمایش «303» به کارگردانی هانس وینگارتنر آغاز می‌شود و انیمیشن دانمارکی «داستان شگفت‌انگیز گلابی غول‌آسا» آغازگر بخش مثبت‌کا خواهد بود.

ایران امسال یک نماینده در بخش مسابقه رسمی جشنواره برلین دارد که «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی است. در بخش نسل مثبت14 هم دو نماینده دیگر از ایران حضور خواهند داشت؛ «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه که نخستین نمایش جهانی خود را در برلیناله 2018 جشن می‌گیرد و «هندی و هرمز» ساخته عباس امینی که محصول مشترک ایران و جمهوری چک است و برای اولین بار در دنیا در برلین روی پرده می‌رود.

«دِرِساژ» نخستین تجربه کارگردانی بادکوبه است که گفته می‌شود برای حضور در جشنواره سی و ششم فیلم فجر پذیرفته نشده است. فیلم داستان دختری 16 ساله را روایت می‌کند که بر سر دوراهی انتخاب سرگردان مانده است و علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب و... با معرفی نگار مقدم نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.

«هندی و هرمز» دومین ساخته امینی پس از «والدراما»ست که آن هم در بخش نسل شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت. فیلم تازه امینی با بازیگران بومی ساخته شده و درباره دو نوجوان است که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند. آنها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر آنها را به همبازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند. حامد علیپور، زهره اسلامی، محمد بانوج و... در «هندی و هرمز» بازی کرده‌اند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین ۲۷ بهمن با نخستین نمایش جهانی انیمیشن «جزیره سگ‌ها» به کارگردانی وس اندرسن آغاز می‌شود و هفتم اسفند با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد. امسال توم تیکور، فیلمساز نامدار آلمانی ریاست بخش مسابقه رسمی جشنواره را بر عهده دارد.

جشنواره برلین مهدی فروتن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین