کد خبر: 15375 A

پیشنهاد ویژه «دختر گمشده» برای بهبود جایگاه زنان بازیگر

پیشنهاد ویژه «دختر گمشده» برای بهبود جایگاه زنان بازیگر

روزاموند پایک برای بهبود اوضاع بازیگران زن در هالیوود یک راهکار و پیشنهاد ویژه دارد و آن اینکه بازیگران مرد بپذیرند در فیلم‌هایی با قهرمان زن نقش دوم ایفا کنند.

ایران‌آرت: بازیگر 38 ساله که بیش از همه برای بازی در «دختر گمشده» شناخته می‌شود و نامزد اسکار و گلدن گلوب هم شده، در گفتگو با برنامه فیلم رادیو4 با اشاره به تمایل بازیگران مرد برای حضور دائمی در نقش‌های اصلی گفت: «تغییر اصلی از خود بازیگران آغاز می‌شود و گام اول هم این است که مردها از کلیشه همیشگی خود خارج شوند و نقش‌هایی غیر از نقش اول بازی کنند. جالب است که بازیگران مرد وقتی یک مرد دیگر نقش اصلی است هم نمی‌خواهند نقش مکمل باشند.»

پایک که سابقه بازی در فیلم جیمز باندی «روز دیگر بمیر» را هم در کارنامه دارد، در پروژه «متخاصمان» به کارگردانی اسکات کوپر با کریستین بیل همبازی است. او درباره احتمال اینکه مردها پیشنهادش را بپذیرند، چنین اظهار نظر کرد: «آنها باید تصمیم خود را برای همراهی کردن با زنان بگیرند. هر چند به نظر می‌رسد میلی به این کار نداشته باشند. مردها دوست دارند کنار کسی مثل کریستین بیل نقش مکمل بازی کنند تا اینکه زیر سایه یک بازیگر زن اصلی قرار بگیرند.»

مرکز مطالعه زنان در سینما و تلویزیون اعلام کرد سال 2016 تعداد قهرمانان زن در دنیای فیلم و سینما به بالاترین حد در تاریخ رسید و از 100 فیلم پرفروش سال، قهرمان 29 فیلم زن بود. این در حالی است که تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد فیلمسازان زن تنها 11 درصد تعداد کارگردانان فعال در هالیوود را شامل می‌شود.

سینمای جهان مهدی فروتن روزاموند پایک کریستین بیل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین