کد خبر: 15031 A

پولسازهای هالیوود چه کسانی هستند؟

پولسازهای هالیوود چه کسانی هستند؟

نشریه فوربز مانند هر سال پر درآمدترین چهره‌های هالیوود را معرفی کرد.

ایران آرت: طبق تحقیقات سالانه نشریه فوربز که از بازه اول ژوئن ۲۰۱۶ تا اول ژوئن ۲۰۱۷ انجام شده لیست پر درآمدترین بازیگران مرد سال معرفی شدند.

بر همین اساس ۲۰ نفر اول لیست به شرح زیر هستند:

۲۰- مارک رافلو

درآمد: ۱۳ میلیون دلار

بازیگر نقش هالک، بیشتر درآمد خودش را به خاطر بازی در فیلم های ابرقهرمانی کمپانی مارول به دست آورده است. او تابستان امسال هم در «ثور: رگنوراک» ایفای نقش کرد که احتمالا باعث می شود نام او در لیست پر درآمدترین بازیگران سال آینده فوربز هم قرار گیرد.

۱۹- کریس پرت

درآمد: ۱۷ میلیون دلار

شاید آن موقع که نقش فرعی سریال کمدی «پارک ها و تفریحگاه ها» را بازی می کرد هیچ وقت حتی به فکرش هم خطور نمی کرد که به فاصله چیزی نزیدک به ۵ سال یکی از پر درآمدترین بازیگران مرد جهان شود. او به خاطر بازی در نقش استارلرد در مجموعه فیلم های ابرقهرمانی مارول و در راس آنها «محافظان کهکشان» در فهرست قرار گرفته است.

۱۸- کریس ایوانز

درآمد: ۱۸ میلیون دلار

کاپیتان آمریکای سینمای آمریکا چند سالی هست که به صورت مداوم در فهرست فوربز نام خودش را ثبت کرده است. پیش بینی می شود چک حقوق او در قسمت جدید مجموعه انتقام جویان یعنی «انتقام جویان: جنگ بی نهایت» خیلی بیشتر از این عدد باشد تا رتبه او برای سال های آینده هم در فهرست فوربز تضمین شود.

۱۷- جرمی رنر

درآمد: ۱۹ میلیون دلار

یک «انتقام جوی» دیگر. البته شاهین چشم سینمای آمریکا بیشتر به خاطر فیلم «ورود» دنی ویلنو در این فهرست حضور دارد که چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار فروش کرد.

۱۶- مت دیمون

درآمد: ۲۱ میلیون دلار

بالاخره نوبت به یک «غیر انتقام جو» هم رسید تا نام خودش را وارد فهرست کند. هر چند این بازیگر شناخته شده آمریکایی بیشتر به خاطر فیلم هایی که تهیه کرده است درآمد بالا را کسب کرده. پیش بینی می شود رقم دستمزد او در فیلم «کوچک سازی» هم بتواند سال آینده وی را در این لیست قرار دهد.

۱۵- ریان رینولدز

درآمد: ۲۱.۵ میلیون دلار

خبر خوش برای رینولدز این که امسال او «ددپول ۲» را روی پرده خواهد داشت و این یعنی حتی بیشتر هم می تواند درآمد داشته باشد.

۱۴- ریان گوسلینگ

درآمد: ۲۹ میلیون دلار

تحسین های «لا لا لند» در فصل جوایز سال گذشته باعث فروش خوب ساخته دیمین شزل شد. در هالیوود فروش خوب به معنای درآمد خوب هم هست. خصوصا این که گوسلینگ نامزد اسکار شد و گلدن گلوب را هم برد. چرا نتواند در میان ۲۰ نفر اول پر درآمدترین بازیگران مرد سال باشد؟!

۱۳- ساموئل ال. جکسون

درآمد: ۳۰.۵ میلیون دلار

بازیگر مشهور و سیه چرده سینمای آمریکا به جز حضور در نقش نیک فیوری مجموعه فیلم های ابرقهرمانی مارول/ دیزنی کارهای دیگری هم انجام می دهد. از جمله تبلیغ برای شرکت کپیتال وان و بازی در فیلم های دیگری مثل «کنگ: جزیره جمجمه» که به هر حال همه این ها درآمد دارد!

۱۲- تام هنکس

درآمد: ۳۱ میلیون دلار

حضور بازیگری در سن و سال تام هنکس در این لیست نشان از ثبات حرفه ای این چهره دوست داشتنی سینمای آمریکا می دهد. هنکس که در موج رسوایی های اخلاقی هالیوود به عنوان یکی از مردان پاک و خانواده دار صنعت سینما از سوی روزنامه ها و اهالی این صنعت معرفی شد در سالی که گذشت در سه فیلم «دایره»، «دوزخ» و «سالی» ایفای نقش کرد که سومی با فروش خوب خود و بازی درخشان هنکس تبدیل به یک موفقیت عالی در کارنامه خودش و کلینت ایستوود شد.

۱۱- کریس همزوورث

درآمد: ۳۱.۵ میلیون دلار

شاید او بهترین کریس هالیوود نباشد اما پردرآمدترین آنهاست. او که نقش «ثور» را در فیلم های ابرقهرمانی مارول/ دیزنی بازی می کند در سال جاری می تواند رشد بیشتری در فهرست فوربز داشته باشد.

۱۰- آکشای کومار

درآمد: ۳۵.۵ میلیون دلار

یک هندی؟! سوپرایز لیست فوربز. کی فکرش را می کرد او بتواند وارد فهرست ۱۰ بازیگر پر درآمد سال باشد؟ اگر شما هم مثل من سینمای هند را دنبال نمی کنید احتمالا شگفت زده شده اید اما طرفداران بالیوود می دانند که برخی از فیلم های کومار پر فروش ترین فیلم های تاریخ شبه قاره هند هستند.

۹- سلمان خان

درآمد: ۳۷ میلیون دلار

یک بازیگر بالیوودی دیگر که گزاره مطرح شده در مورد سینمای بالیوود را تایید می کند. سلمان خان با تمام حواشی به وجود آمده در مورد زندگی شخصیش به خاطر موفقیت فیلم «سلطان» در سال ۲۰۱۶ درآمد بالایی کسب کرد و بخش عمده ای از عددی که زیر نامش ثبت شده را مدیون این فیلم است.

۸- شاهرخ خان

درآمد: ۳۸ میلیون دلار

آیا قرار است فهرست ما باز هم بازیگر آمریکایی داشته باشد؟ بی خودی به شاهرخ خان لقب «پادشاه بالیوود» را نداده اند. او چهار فیلم در سال ۲۰۱۶ و سه فیلم در ۲۰۱۷ داشت.

۷- تام کروز

درآمد: ۴۳ میلیون دلار

یکی از سوپراستارهای نسل قبل هالیوود که سال گذشته نشان داد کماکان دود از کنده بلند می شود. «مومیایی» و «ماموریت غیر ممکن ۶» فیلم هایی نیستند که به خاطرشان پول کمی بگیرید.

۶- رابرت داونی جونیور

درآمد: ۴۸ میلیون دلار

ظاهرا داونی جونیور خیلی در نقش تونی استارک فرو رفته. او حتی مثل تونی استارک درآمد هم دارد. شاید تا چند سال دیگر واقعا «مرد آهنی» هم بشود! چه کسی می داند؟!

۵- جکی چان

درآمد: ۴۹ میلیون دلار

یک مثال نقض دیگر برای همه آنهایی که فکر می کنند فقط موی بلوند و چشم آبی است که می فروشد. جکی چان شاید درآمریکا بزرگ ترین ستاره نباشد اما در کشوری مثل چین هست.

۴- آدام سندلر

درآمد: ۵۰.۵ میلیون دلار

شاید باورتان نشود اما آدام سندلر به خاطر قراردادی که اخیرا با کمپانی نتفلیکس بسته در این لیست قرار گرفته. قراردادی که برای ۴ فیلم دیگر هم تمدید شده است.

۳- وین دیزل

درآمد: ۵۴.۴ میلیون دلار

هشتیمن قسمت از مجموعه «سریع و خشن» امسال بیش از یک میلیارد دلار فروخت. اما این تنها فیلم وین دیزل نبود. «xXx» و «محافظان کهکشان ۲» هم در کارنامه قهرمان بزن بهادر سینمای امریکا وجود دارد. فقط یکی از این فیلم ها می توانست شما را در فهرست پردرآمد ها قرار دهد.

۲- دوین جانسون

درآمد: ۶۵ میلیون دلار

سال گذشته راک پردرآمدترین بازیگر مرد سال بود. با وجود عدم موفقیت فیلم هایش در گیشه امسال او هنوز در رتبه بسیار بالایی قرار دارد. ظاهرا صداپیشگی انیمیشن دیزنی هم برای ستاره «موآنا» درآمد خوبی داشته.

مارک والبرگ

درآمد: ۶۸ میلیون دلار

حضور در قسمت جدید مجموعه «تبدیل شوندگان» و بازی در کمدی «خانه بابایی ۲» کارهایی است که والبرگ برای حضور در رتبه نخست پردرآمدترین بازیگران مرد سال کرده اما تنها کارهای او نیست. او تهیه کننده سریال «شوتر» هم هست. تبلیغات تجاری را هم حساب کنید. این فرمول سال گذشته برای راک جواب داد و امسال برای والبرگ. فرمولی دائمی برای موفقیت در هالیوود: فیلم های کامیک بوکی+ کمدی+ تهیه کنندگی+ تبلیغات= درآمد نجومی!

 

مارک والبرگ پولسازترین بازیگران هالیوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین